Carina´s Blogg

Alla inlägg den 29 juni 2014

Av Carina - 29 juni 2014 22:30

Tänk så underbart det är med barnbarn.Att få vara farmor vid 45 års ålder är en riktigt bra krydda på livet.

Hämtade Minou i fredags vid halv ett.Åkte hem till min mormor för att hälsa på.

Trotts hennes "ringa ålder" på snart 89 år så måste jag säga att hon är fantastiskt pigg och duktig.

    

Det är så härligt att se glädjen i min mormor då hon pratar med Minou som tittar på henne med stora ögon.


 

Att krypa runt på golvet tycker mormor är en självklarhet.Man vill ju vara på samma höjd som de små.

Mormor frågade om jag inte var sugen på ett till barn ? Nej jag har tre och nu njuter jag av Minou och har ju tur får jag även bli mormor så småning om.

Men kan du inte vara hemma med Minou och sluta jobba då? frågade hon mig. Visst skulle det vara mysigt,men min ekonomi tillåter inte det och sedan tror jag att Minou säker har roligare på förskolan den dag hon ska börja där.


    

Efter att ha varit några timmar hos Rut/mormor i Högdalen åkte vi hem till Grödinge Minou och jag.


När våra barn var små hade de en hoppgunga inne och självklart har vi nu köpt en även till Minou

 

Hopp-hopp


 

Efter en massa bus,mat och gos blev Minou så trött att hon somnade sittande i soffan. Här brukar även jag ha en förmåga att somna.


Minou sov kvar hos oss till lördag.

  

Godmorgon valparna,dags att vakna.


  


  

Det blev även en gå stol till Minou,den gillade hon skarpt och fick även låna med sig hem.Halv fyra lördag eftermiddag lämnade vi Minou och jag är rätt så säker på att vi snart ses igen.


Det har grillats hela helgen

  

Vildsvinskarré med hasselbacksrödbetoroch egengjord BBQ-sås. Receptet hittar du här >>> 


 

Älgbiff med avokado och mangosallad.Receptet hittar du här >>>


 

Vildsvinskarré med grillad potatis.Receptet hittar du här >>>


 

Och självklart blev det efterrätt - jordgubbar med syrlig kräm.Receptet hittar du här >>>


I dag söndag har vi varit runt och handlat lite.Blev en ny Nikon kamera till mig.Lite lättare att ta med ut i skogen då den är något mindre än den jag haft sedan tidigare.

Längtar verkligen efter en klarblå himmel nu och en sol som värmer.Undrar om man får uppleva det denna sommaren?



Så länge vi lyssnar på rösten i vårt huvud kommer vi inte höra det hjärtat säger.



Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards