Carina´s Blogg

Alla inlägg den 5 juli 2014

Av Carina - 5 juli 2014 22:30

Startade min morgon som vanligt med PW 7,3 km.Om jag går minst fem dagar i veckan fram tills jag börjar jobba den 13 augusti så borde det ju ge lite resultat.Om inte annat så förhoppningsvis ett starkare hjärta och bättre kondition.

Det är jobbigt att vara så fixerad av sin vikt,försöker intala mig själv att jag duger som jag är,men så fort jag tittar ner och ser min mage så glömmer jag genast bort det jag just försökte intala mig själv -att jag duger.Hjärnan vill inte sammarbeta med vad ögat ser.


Nu när mannen i huset är nyopererad är jag hans chaufför.I dag var han bjuden till Östermalma med jaktkillarna där, han brukar vara hundförare på deras jakt.Det var skytte och lunch samt middag.Men skytte var inte att tänka på för hans del och kan inte han skjuta då är han risig.Körde ner honom till 12 tiden,vi tittade på lite skytte och åt sedan en väldigt god lunch vildsvins schnitzel.Det måste jag laga någon dag,väldigt gott.

Det är ett väldigt trevligt gäng och man blir alltid så vänligt bemött då man kommer dit.

Vi stannade kvar till halv tre sedan var orken slut hos Kent och jag styrde bilen hemåt.Det känns som att detta kommer att ta tid innan han är bra igen.



När jag rastar alla hundarna är det ett meck,vi brukar ju i vanliga fall hjälpas åt.

Taxarna vill knappt gå och Tezz och Jasný går mer än gärna, och att då dra dessa tre taxdamer efter sig är allt annat än tungt.Men snart är han nog gångbar igen och kan hjälpa till med hundarna.


Lilla rara Ambra jag måste berätta...

Innan hundarna ska ut i hundgården vill jag alltid rasta dem ordentligt och i bland händer det att någon hund gör tvåan i hundgården.Gammeltanten Ambra är den som sköter städningen i hundgården.Gör någon tvåan är hon snabbt där och ska putta över grus,så söt hon är min lilla städerska.Jag försöker naturligtvis hinna dit innan för att ta bort det,inte ska hon i sin ålder  (13 år) hålla på och städa efter andra hundar.Men ibland hinner hon före mig.


    

Nu börjar pionerna att blomma och jag tycker de är så fina.Var tvungen att sätta några i en vas för att få njuta av dem på lite närmare håll.


Jag är nog ingen rosé drickare.Ville ju testa mitt nya rosé vin som kom i går,och nja det gick ju ner men jag tycker att rosé har en så besk eftersmak.

  

Där i mot tycker jag att en frisk drink smakar betydligt bättre.

 

Passoa med apelsin juice är en frisk och god sommardrink.


Tänk om sommaren har kommit för att stanna nu ? Hoppas,hoppas.


   Och till sist RÖSTA PÅ MIG HÄR >>>



En positiv attityd gör inte att allt kommer att gå bra för dig,

men den gör att du kan göra ALLTING BÄTTRE än med en negativ attityd.



Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards