Carina´s Blogg

Alla inlägg den 9 juli 2014

Av Carina - 9 juli 2014 22:30

Förkyld,ja det är bara förnamnet.Fy så dålig jag blev i måndags kväll.

Hade lite att stå i måndags,besikta Kents bil och köra honom till Tele 2 arenan för att se på fotboll.Under tiden träffade jag Isabella som fick stå ut med mig och min förkylning som då brakade loss.Skulle ju även hämta honom efteråt.

Vi åt på Svenska sushiköket.

    

Tyvärr smakade det inte så mycket på grund av min förkylning,men det var så fint upplagt och bara det är en fröjd för ögat.

Mysigt att få egen tid med Isabella som jag inte träffar alltför ofta längre.


I går tisdag höll jag mig mest inomhus.Så fruktansvärt förkyld och klen...

Men äta bör man annars dör man,och är det någor jag har så är det god aptit trotts att jag är sjuk.

Så fram med vår nya köttkvarnen.

  

För att mala hjortfärs.Här skulle det lagas hjortfärsbiffar med dragonsås.


 

Tyvärr kunde jag inte känna någon smak på grund av min förkylning,men mannen sa att det smakade bra.

Receptet hittar du här >>>


Lite piggare i dag men mår inte bra.Men ska inte klaga,det finns dom som är sjukare än mig...


Valparna kan nu vara ute i sin hundgård nu vilket känns jätte skönt.

     


Hade besök av en vän i dag som behövde komma och prata av sig om sin fru. Så rart att lyssna på honom för man hör hur mycket kärlek det finns där trots all förtvivlan och frustration.


  

Jag måste få skryta men fasiken vad jag e grym på fisk.Eller så är det väldigt lätt att lyckas med fisk.

Torskrygg med knaperstekt bacon,smörsås,potatis och broccoli lagade jag till middag.Se receptet här >>>


Lurade ut mannen i skogen efter middagen och hittade några få torra gula kantareller,det blir lunch av dem i morgon.


SKK blir så less på dem igen...

1 januari 2012 flyttade vi hit till Grödinge.I november 2011 gjorde jag en adress ändring och det gick igenom.

Men varje valpkull som föds i detta hus blir registrerade i Skogås.Jag får ringa SKK och även hämta ut stamtavlorna i Skogås.Men hur svårt kan det vara ? Jag ringe ju varje gång och de säger att de ska genast ändra på detta och ändå blir det fel.På registreringsanmälan jag skickar in skriver jag min rätta adress jag nu bor på och ändå blir det fel.

HUR SVÅRT KAN DET VARA ???

Stamtavlorna är hämtade i Skogås och nu väntar jag på nya första sidor med rätt adress.Vill ju att det ska stämma överens med verkligheten då jag levererar valparna till mina valpköpare.


Snälla snälla snälla jag ber på mina bara knän!!!

RÖSTA PÅ MIG

 

Klicka in här >>>




Varje förändring börjar med ett väkdigt svårt fotsteg.

Men om du aldrig tar det steget så får du aldrig någon förändring.



Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards