Carina´s Blogg

Alla inlägg den 12 juli 2014

Av Carina - 12 juli 2014 21:45

I torsdags eftermiddag kom Miniu hem till oss och stannade till lunch i dag lördag.

 Så go och så fin hon är mitt lilla barnbarn   

Googlade lite på barns utveckling och vad dom förstår.Man glömmer ju så lätt,och de minns mer än vad vi tror.Och de som de varit med om på dagen, bearbetar dom på natten då de sover.

Hemma hos oss är det mycket glädje,pussar och en massa bus.

    


 

Vi tog en promenad ner till Grindsjön i går och då fick vi se tre stora hundar som badade,roligt tyckte Minou.

   

Jag undrar så vad en liten flicka på åtta månader tänker på ? Man skulle vilja krypa in i huvudet och se.


   

Även i dag tog vi en promenad ner till Grindsjön innan Minou fick lunch och sedan skulle åka hem igen.

 


Min förkylning börjar bli bättre,bara hosta och snorig nu.Men mår betydligt bättre.

Underbar värme har vi haft,det börjar nu bli lite svalare,mera moln och i morgon lovar dom regn.

Men sen så hoppas jag är den blå himlen kommer tillbaka igen.


I dag bakade jag bröd

  


Gjorde sedan en Rostad majskräm

 


Malde vildsvinskött till färs och gjorde egna hamburgare som jag lindade bacon runt innan den grillades

 


Skar bröder och hade det till hamburgaren med sallad

 


Till det serverades ugnsrostad sötpotatis och den rostade majskrämen

 

Det var så gott så gott att magen nu tre timmar senare fortfarande står i fyra hörn.


Vi har alla säkert hamnat i en situation där vi har frågor och söker efter svar ? 

Vi  har säker alla varit med om en fruktansvärd situation som vi tidigare aldrig vågat drömma om att behöva vara med om.

Hur hanterar vi det på bästa sett ? Agerade jag rätt i denna situation och hade jag kunnat agerat annorlund ?

Vem har rätt ? Vem har fel ? Jag är mål lös och kan bara säga - det är inte ens fel när två träter.

Och enligt mitt facit så agerade jag helt rätt...




Relationer är som glas.Ibland är det bättre att låta det vara trasigt,än att göra sig illa när man försöker laga det


Var rädda om varandra och uppskatta dom som fatiskt bryr sig om DIG och ställer upp för DIG


Kram

Carina


Hoppas vi snart ses igen Minou   

 




Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards