Carina´s Blogg

Alla inlägg den 20 juli 2014

Av Carina - 20 juli 2014 20:45

Han har skrivit det rätt ofta på FB att han bor i en mansgrotta.Han har även sagt åtcoss att komma förbi,men det har inte blivit av.Men i går då han bjöd över oss på middag så kom vi.

  

Att Anders tycker om att laga mat har jag ofta fått höra och i går fick jag även smaka på den.

Tummen upp säger jag,vilken duktig man i köket.Riktigt gott var det,alla tre rätterna.

        

Det blev en smakrig och trevlig kväll,tack för den Anders.


I dag startade vi dagen i Köping = hundutställning.Tezz ställdes ut och det blir aldrig bättre än very good.

På vägen hem stannade vi till vid Taxinge slott

   

Fika på kakslottet är något man bör göra en gång om året,så gott.

 


 

Om Kent hade fått bestämma,vilket han inte får,så hade han valt denna tik.(det värsta är att han brukar ha rätt hundsmak)

Hon är självständig och så har hon humor,ja det måste hon ha för så mycket goda skratt hon ger oss så finns inget annat än humor i denna lilla varelse.Dom som varit här och besökt oss har också fastnat för henne, bland annat Roger. Men denna lilla tax tös ska till en kille i värmland.Och jag är säker på att han blir allt annat än nöjd.

Nöjd är inte alla,eller nöjd med vissa delar av hunden men inte alla...

I dag fick jag ett så otrevligt mail från en tidigare valpköpare som har en så charmig och duktig hund i skogen,jag skulle aldrig byta ut henne mot någon annan tax,skrev han.

Men då han har förstört pälsen med att klippa den vill han nu har ersättning av mig.Då han anser att han förlorat tio tusenlappar på henne,för han vill ju ha henne i avel och att ställa ut en klippt strävhårig tax är ju inget första pris direkt.Nu är det ju så att jag säljer inga utställningshundar utan jakthundar med god mentalitet.Svarade honom och hoppas nu att han lugnar ner sig.

Det är ingen dans på rosor att vara uppfödare alla gånger.


  

Eftrersom det är så pass torrt som det är så blir det dåligt med både svamp och bär denna sommaren.Plockade en hand full med smultron i dag,det är livskvalitet för mig.

 


Har inte behövt laga middag på två dagar i rad,men i kväll var det dags att grilla lite älg.

 

Potais och palsternacka i ugnen blev det till.


  Tre killar ligger före mig i tävlingen.Det är sammanlagt 16 bidrag och jag ligger fyra.De tre första får pris.Så jag ber på mina bara knän RÖSTA PÅ MITT BIDRAG !!!

Vildsvinskarré med grillad potatis Rösta HÄR >>>> rösta nu varje dag till och med 31 juli.

Tack snälla för hjälpen   


Det är svårt att vara alla till lags och göra alla nöjda.

Men då får man göra så gott man kan och försöka göra det som känns bekvämt även för sig själv...


 

Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards