Carina´s Blogg

Alla inlägg den 24 juli 2014

Av Carina - 24 juli 2014 23:00

Sommaren levererar till 100%

Jag kan säga att jag njuter och mår riktigt bra.Och ni som tycker det är för varmt tänk så här att om tre månader har vi kanske snö och om fem månader är det julafton.Så njut av solen och sommaren.


Har kommit av mig lite med bloggandet,blir så less på människor som ska bråka.Och jag har verkligen blivit utsatt för en som vill bråka med mig.

Jag informerar alltid mina valpköpare - klipp ALDRIG pälsen för då blir den förstörd.

Ägaren lämnar in på ett trim och den säger att detta går inte att trimma det sitter för hårt.Jag klipper pälsen denna gång så blir det bättre till nästa gång.

Hmm vart har denna trimmare gått sin utbildning någonstans ? undrar då jag.

Den har sedan dess blivit klippt av olika trimmare och ser i dag ut som en lagotto. Ingen som ser denna hund tror det är en strävhårig tax vilket jag förstår.

Hunden är jätte trevlig och kanon duktig i skogen och man vill inte byta bort den mot någon annan tax i världen.

Felet är den lockiga och trassliga pälsen.

Ägaren vill nu att jag ska ersätta dem för detta med 5000:- då den ej kan meritera sin hund på utställning och då ej starta på drevprov.Tanken var sedan att avla på den.Nu anser ägaren att den förlorat tiotusentals kronor på detta,då det inte går att avla på den.

Men jag går inte ut med att jag säljer avelshundar.

Jag anser att ägaren själv har åtsakommit detta lockiga med pälsen vilket han inte tycker.

Det är mycket dåligt av dig att på detta sätt slå ifrån dig och inte ta ett dugg ansvar för att det gick fel i aveln.
Du borde ju i alla fall tänka på ert rykte eller...?


För min del är detta färdig diskuterat,men tydligen inte för ägaren.

Ägaren påstår sig haft strävhårig tax sedan 1990 och vet hur en sådan ska se ut.

Jag skickar bild på valpen och visar hur den såg ut vid leverans.En valp med valp päls,dock ej lockig,men inte sträv.


Jag överväger nu att kontakta varenda jakt tidning och varenda jakt forum i Sverige och höra med andra tax ägare om de skulle vilja köpa en valp från en kennel som Rondodrevet  som inte är intresserade av att ta ansvar när aveln gick snett som i detta fall och undersöka om jag är ute o ”cyklar” eller ej
Jag kommer också att bif. Bild på hunden köpt från Rondodrevet så ingen skall missta sig om läget.
Jag har inget att förlora på det, men hur mycket har du att förlora?


Men om jag betalar ägaren 5000:- kommer detta inte att ske säger han till mig då jag ringer upp.

Han har även kontaktat avelsrådet för långhårig tax för att få råd och stöd.Vilket jag ringde upp och hon säger,

-bit nu i det sura äpplet Carina och betala så får du tyst på honom.

Jag har kontaktat juristen på SKK samt min kontakt på Agria och de säger vad du än gör så betala inte.

Vet inte om jag är ute och cyklar,men jag anser inte att jag bär skulden eller kan ta ansvar till att han ha låtit klippa sin hund.Är jag helt ute och cyklar ?

Jag har även erbjudit mig att köpa tillbaka hunden,vilket jag inte får,det förstår du väl vi har ju haft den i två år och vi säljer aldrig hunden vidare.

Ägaren säger,om du betalar mig så glömmer vi detta och nästa tax jag köper blir också från dig för du har ju så bra taxar.


Skulle ni se något på forum som handlar om mig så skicka mig länken dit är ni snälla.

Nog om detta...


Svårt att hitta på variation på middagarna tycker jag och Kent säger,måste du jämt göra så avanserad middagar.

Tycker det är roligt med matlagning och att testa nya recept.


 

Ugnsgratinerad torskfilé åt vi i tisdag,väldigt gott.Recept kommer om någon dag.

  

I går blev det grillad kycklingfilé och sallad,enkelt men gott.



Tog årets första dopp i går.Är ju en riktig badkruka här hemma i Sverige.

     

Det var fantastiskt skönt.


 

Patricia och Eva kom på besök.Dessa valpar är väl fotade vill jag lova.

Vi gick ner till Grindsjön och tog oss ett dopp,

1,2 km har vi ner tillsjön.


Eva stannade kvar på middag.

     

Grillad vildsvins yttersida med ananas salsa och yoghurt med lime och fetaost i pitabröd.


 

Till efterrätt hade jag gjort pannacotta.


 

Första skörden av tomater är nu plockade och smakar väldigt gott.


 

Ni glömmer väl inte att rösta på mig HÄR >>>

7 dagar kvar en röst om dagen,tack   


Livet är tufft -

men jag är tuffare


 


Kram Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards