Carina´s Blogg

Alla inlägg den 8 augusti 2014

Av Carina - 8 augusti 2014 17:30

HJÄLP!!!!

Nu är det inte många dagar kvar av min ledighet och jag börjar känna en viss stress.

Vi skulle ju måla huset denna sommar och vi har inte ens fått hem färgen,och det är INTE mitt fel.

Jag frågar varje vecka och det är visst körigt varje gång.Men nästa vecka då ska vi måla.

Du jag tror det blir till nästa sommar.

Lägg av säg inte så du vet hur arg jag blir då.

Ja där är vi nu och hade jag fått bestämma så hade vi köpt denna tjänst och huset hade varit färdig målat nu.


I onsdags träffade jag Camilla.

    

Vi brukar träffas minst en gång under sommaren.Detta år blev det en lunch utflykt till Trosa.Trevlig och mysig träff.


I går var blev det en sväng ut i skogen  för att försöka skjuta räv,men inte en räv fanns i sikte.

   

Otroligt rogivande och skönt att sitta och bara glo.Men inte riktigt min grej.Anledningen till att jag började jaga var för hundarnas skull.Tycker betydligt bättre om att gå än att sitta.


 

Och gått har jag gjort även denna morgon,tredje gången denna vecka 8,65 km morgon PW med Tezz är ju en sådan härlig start att det finns inget bättre.Det kommer jag definitivt att sakna då jag börjar jobba.


   

Utanför vårt hus går denna enhornade bock- Oskar.Ja vi kallar honom för det.

Och vet ni vad han har gjort ? Jo han är en redig karl minsann,han tar nu hand om ett kid.

Antagligen har mamman blivit påkörd,eller så har hon övergivit sitt barn.

Men då ställer Oskar upp och tar hand om den lilla.

Är det inte fantastiskt så säg.

Det är inte bara i djurlivet som män är duktiga på att ta hand om sina barn utan även i människovärlden.

Vi mammor är inte alltid den bästa för banret.Ett barn behöver lika mycket sin far som sin mor.

Har nu lust att säga åt jaktlaget som jagar utanför mig att Oskar ger ni tusan i för han har ett barn att ta hand om.Och trofén är inte mycke att häga på väggen,då ett horn saknas.


På tal om barn....

Många barn i dag är så bortskämda och näst intill otrevliga.Hade en arbetskamrat som vickade i en mellanstadieklass och hon var så upprörd över hur odrägliga barn kan vara dels mot varandra men även mot vuxna.

Barn har inte respekt för de som är äldre längre,rätt skrämmande.

Men jag har träffat två helt fantastiska barn i tisdags.Så artiga,väluppfostrade barn trodde jag inte fanns längre,men det gör det tydligen i Värmland.Dom fick MVG utav mig.

När knappt vuxna tackar för maten eller hjälpen eller det dom får kan vi ju inte förvänta oss att barnen ska göra det.Men jag har då lärt mina barn att tacka för det dom får och att vara artiga.Hur dom är nu i vuxen ålder får dom själva stå för,tycker att de skötte sig exemplariskt som barn i alla fall.

Men dessa barn från värmland de visste hur man skulle uppföra sig och gjorde det med bravu.




En del folk är som moln...

Direkt när de försvinner så blir det en underbar dag 



Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards