Carina´s Blogg

Alla inlägg den 13 augusti 2014

Av Carina - 13 augusti 2014 21:00

Började min morgon med att lämna in bilen på service.Det blev en rask promenad från Länna till Skogås och där i från tog jag tåget till Stockholmssödra.Tog en promenad där i från till Nybrokajen.

Där väntade en båt som tog hela personalstyrkan på skolan till Drottningholms slott.

  

Det blev en guidad tur på slottet.

Trevlig start på terminen.Men oj så det pratades i dag,det var ett sådant sorl på allt prat från olika bord under fika och lunchen att jag blev helt trött.Man lever som i en skyddad värd här där jag bor så man blir lite trött av allt prat och folk som samlas på ett litet utrymme.Men kort och gott var det en bra dag.

Imorgon börjar alla möten och planeringar inför höst terminen.


Hämtade bilen på vägen hem,sedan hem för att laga middag som i dag blev -Pumpapasta med basilika och chorizo är ett pastarecept där pumpan står i fokus. Tillsammans med sältan från de små chorizokorvarna och de fina smakerna av vitlök, olivolja, citronsaft och basilika, trivs pastan och pumpan väldigt väl.Receptet hittar du här >>>

  


Efter middagen och rastning av hundar blev det ett besök på skjutbanan för att skjuta lite kula.

Väl hemma igen så tog Gabriella och jag varsin hund och gick en 6 km PW runda.

  

En intesiv start och dag.Jag hoppas morgondagen blir lugnare.



Är det inte så att girighet stänger dörrar

men

generositet öppnar dem ?



Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards