Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2014

Galna getingar

Av Carina - 31 augusti 2014 21:30

Sista dagen i augusti har vi idag. Det märks nu att hösten är i antågan eller är vi redan där ?

Kvällarna börjar bli mörkare,mornarna är kyligare och ja jag ska erkänna att jag redan börjat använda stolsvärmen i bilen.Det är nackdelen med skinnklädsel i bilen.


Chiafrön är för mig en nyhet som jag varit lite nyfiken på att testa.Nu finns det hemma och har nu tillagat min första chiapudding.

  

Smakade helt ok och tillbehören kan man ju variera efter smak och tycke.Receptet hittar du här >>>


I går var getingarna som galna.Jag skulle tvätta fönster och stod på stege utanför ett av fönstrena för att nå upp.

Har tidigare sett att getingarna flyger in i kanten av en bräda vid husväggen/taket. När jag nu stod där på stegen så flög dom ut,som en geting från en tecknad film med gadden ute ur rumpan siktade dom mot mig och verkligen tog satts.En satte sig mitt uppe på huvudet och stack mig,det gjorde så vansinnigt ont att jag började gråta.

Kent bad mig sluta tvätta fönster,men är väl som Pippi Långstrump,har jag bestämt mig för en sak så gör jag det.

Och getingarna skulle minsann inte få vinna över mig.Så jag hoppade upp och ner på denna stege med getingarna runt mig.Men det blev i alla fall rena fönster,fast det gjorde ont.


Svenska kräftor  är nog det godaste som finns.

Har varit på kräftskiva hos Tobbe (jaktkompis till Kent) och Therese som bor vid Östermalma.Tänk dig 14 kg nykokta kräftor,paj,sallad och bröd.Inte så mycket som en klo lämnade vi kvar,alla var vi STORA kräft fantaster (vi var ca 20 personer).Jag äter dock inte allt på kräftorna,klor och stjärt får räcka för mig.

Det var många nya personer som jag aldrig tidigare träffat.En väldigt trevlig och lyckad kväll.


  

Nu börjar middagarna bli mer höst inspirerande.Älgfilé med kantarellsås.


 

Eller vad sägs om heta älgfärsspett ? Receptet hittar du här >>> 


Nu laddar jag inför en ny vecka.Gabriella kommer hem från Grekland längtar efter henne nu.

Det kommer att bli en fartfylld och händelserik vecka.


Människor är som fallskärmar.

Först när de utvecklas förstår man dess värde.



Kram

Carina





 
 
Ingen bild

pearl1

3 september 2014 05:00

Hej...Mmmm, vad gott med vilt o även kräftor som tillhör mitt "godis"..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards