Carina´s Blogg

Alla inlägg den 14 september 2014

Av Carina - 14 september 2014 21:15

Jag fixade det med glans   

Kent lämnade huset i går morse vid niotiden.Det var planerat sedan några veckor tillbaka.En ensam natt till med andra ord.Och det gick över förväntan.Var så fruktansvärt trött i går så innan klockan var 22:00 hade jag krypit ner under täcker för att läsa,blev inte många rader förrän ögonlocken började dra i hop sig och det var omöjligt att se vad det stod. Sov riktigt bra,men vaknade med migrän även denna morgon.Zomig nasal fick bli min räddning även denna morgon.

Klockan 07:59 hämtade Anders mig för färd mot Eskilstuna Biby/Hvarsta gård och hundutställning.

Jag åkte enbart med som sällskaps dam,hade sådan tur att Hanna ville åka med och visa Ozzy/Sigge åt oss.

Blev lite full i skratt då vi var på utställningen och sa till Anders,nu går det snart ett rykte att Carina skaffat ny man.

Men det har hon inte.

Anders är Kents jaktkamrat från Ornö som även jag fått lära känna via jakten.Och som jag berättat tidigare hjälpte jag Anders att leta rätt på hanvalp och det blev i Norge.

Vi var där förra sommaren och hämtade hem honom.Nu ska vi hjälpas åt att meritera hunden så där av mitt sällskap i dag.Bra när man kan få hjälp av proffs att visa hund då man själv blivit lite ringrostig i utställnings ringen.

Det var så roligt att få prata hund i dag.Fick en massa energi och lust nu att starta på utställningar och prov igen.Har kommit av mig en del de sista åren.Men nu så ska jag snart vara på HundBanan igen. 


Kent kom hem en snabbis på eftermiddagen innan han åkte i väg igen för att gå på fotboll.

Jag tog en långpromenad med hundarna på 8 km.

Sedan hem och laga middag.Det blev en middag jag länge längtat efter att få äta.Och är det val och det snackas om valfläsk så passar väl denna rätt som handen i handsken

 

Stekt fläsk med löksås och potatis.Mycket mat på tallriken och ja,jag åt upp allt.Jag nästan slickade tallriken ren.


Tänk att även nästa vecka är fullbokad och på fredag ska jag få vara med om något riktigt roligt.Mer om det en annan dag.Men jag kan säga att jag blir så glad när någon tänker på mig och vill ha med mig som sällskap   



Det första steget mot något nytt är att bestämma dig för att inte stanna kvar där du nu är !


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards