Carina´s Blogg

Alla inlägg under september 2014

Av Carina - 13 september 2014 20:15

MIGRÄN!!!!

Vilken fruktansvärd start på en lördags morgon.Och jag som planerat en heldag ute på Djurgården.

Tack till dig som kom på migrän medicinen Zomig nasal.Den räddade min dag i dag.


Har haft en fantastisk dag tillsammans med Isabella och Minou.Vi har tillbringat vår dag tillsammans ute på Djurgården.

Vill passa på att vara ute så mycket som möjligt nu när solen levererar.

  

Parkerade bilen strax efter Djurgårdsbron och promenerade ut till Waldemarsudde.

Stannade till på en parkbänk och åt lunch som jag hade fixat åt oss.


     


 

Denna staty tyckte jag var så talande - Alla kam kramas oavsett om du har armar eller inte.

Statyn heter Paret Liss Eriksson


Vi tog även en promenad till Rosendals trädgård.Har aldrig varit där tidigare och måste helt klart återvända dit nästa sommar.

Tack Isabella och Minou för en härligt dag tillsammans med er.

  


När jag kom hem tog jag taxflickorna ner till Grindsjön.

     

Så här ser min lilla badplats utsom jag besöker i stort sett varje kväll med hundarna.


Lär dig uppskatta vad du har,

innan tiden tvingar dig att uppskatta vad du hade.


Kram

Carina



Av Carina - 10 september 2014 20:15

Är så trött och får aldrig känna mig pigg och utvilad. Känslan av trötthet dag ut och dag in får mig att känna mig rätt hopplös.Vill verkligen inte vara trött.Kan inte minnas när jag kände mig utvilad sist ? eller jo det kan jag nog...

Det var de där åtta härliga veckorna då jag hade sommarlov.Då solen sken och dagarna blev efter mina planer och jag själv kunde bestämma innehåll och tempo.

Kan detta ha med åldern att göra eller är det arbetssituationen ? Tror det är pågrund av det sistnämda.För denna höst är mer rörig än den någonsin varit tidigare.Och om nu jag tycker det är rörigt,hur ska då eleverna uppleva dagarna ?


Var på en 60 minuters välbehövlig massage i kväll.Hade massor av knutar,måste ha se ut som en ryamattas baksida på min rygg,axlar och skuldror. Hon hittade knutarna och det gjorde ont men var samtidigt skönt.Om två veckor är det åter dags igen att besöka Hälsokällan i Rönninge 


Jag är inte det minsta förvånad.Det står till och med skyltar OLYCKSDRABBAD MC VÄG och ändå kör dom med sitt liv som insats dessa MC förare och får oss bilister att få hjärtat i halsgropen då vi möter dom på helt fel sida av vägen.

Har inom kort tid sett tre MC förare ligga efter vägen.I lördags var det i Tungelsta och i dag strax efter Rosenhill.

Kan tyvärr inte tycka synd om dem utan blir istället arg och tänker på alla gånger de skrämt skiten ur mig.

Jag hoppas verkligen INTE att jag ska behöva bli utsatt för deras galna körning,att de kör av vägen eller hamnar i mitt knä för att de leker med döden och oss bilister.Tycker så synd om bilisten som stod där vi vägen.Det var fler som hade stannat så jag körde förbi dem.Men detta ger i alla fall mig en obehaglig känsla.


För tre månader sedan hade Nora fött sin sista valp i R-kullen.Tänk så fort tiden har gått. Halva valpgänget har jag kontakt med en gång i veckan.Vill inte vara på dem för mycket och tjata.De vet ju vart jag finns.


  


Vissa människor skall inte jobba med andra människor.

De behöver jobba med sig själva istället.



Kram

Carina



Av Carina - 8 september 2014 20:45

LÅNG MÅNDAG !!!

Jobbar 7:00-17:00 varje måndag,en lång dag.

Skyndade mig hem,på med gummistövlar och regnjacka,ge hundarna mat och sedan ut i skogen för att leta svamp.Behövde mer kantareller till grytan som nu står och puttrar på spisen.

I morgon ska här serveras en älg gryta med kantareller och lingon.


I dag lagade jag något riktigt gott - Lax medhöstgrönsaker i brynt lingonsmör.

  

Det var så gott att jag blev besviken då tallriken gapade tom då jag fått i mig allt,hade gärna tagit åtminstonde en halv portion till.Receptet hittar du här >>>


Känner av min hals,mår inte 100% bra så i kväll har jag laddat med en NY dink

 

Apelsin,citron och morot.Receptet ser du här >>> 

Hoppas den motar Olle i grind, har varken tid eller lust att vara sjuk nu.



Styrka visar sig inte bara i förmågan att hålla ut...

Utan även i beslutet att börja om på nytt



Kram

Carina

Av Carina - 7 september 2014 21:00

Helgen blev inte alls som jag planerade, den blev bättre.

I fredags träffade jag på lyckan i mitt liv = Minou. Vi var på promenad med jobbet och Linda & Tobias var på väg åt samma håll med Minou så då passade jag på att bära henne en stund.

  

Tänk att ett sådant lite flickebarn tagit så stor plats i mitt hjärta.



Har haft funderingar ett tag på att köpa mig en råsaftcentrifug och i fredags blev det av.

 

Av detta = päron,äpplen ,färsk spenat, lime,blekselleri i denna centrifug kom det en grön vätska ut och den smakade riktigt bra. Det kommer att blandas många hälsodrinkar här hemma framöver.

  

Receptet på denna hittar du här >>>


 

Det har blivit svamp plockning.Fika besök hos Ann-Louise,hon hade bakat en underbart god kaka på rödavinbär och saften gick inte av för hackor.Vi planerade även in en chokladmässa i oktober.


Isabella har hälsat på och ätit middag med mig.

Kent kom hem i går kväll så det har tagits hand om älgkött.Rensat lingon och gjort lingondricka.

   

Receptet hittar du här >>>


Inhandlat två nya äppelträd

     


Rödvinbärsbuskar

   

Och rabarber.Nu ska jag förhoppningsvis få lite frukt och bär här hemma framöver.


 

Fick ett frukost/mellis tips från en före detta arbetskamrat som jag testade i morse.Riktigt gott och mättande.

Receptet hittar du här >>>


Det har även blivit ett lunchbesök vid Nynäshamn.Vilket fantastiskt väder vi haft denna helg.Svårt att tänka sig att det är september månad då man sitter vid en uteservering vid vattnet och solen lyser med all sin kraft.

Jag har denna helg laddat med massa vitaminer,det är många förkylda nu på jobbet,så jag hoppas att jag klarar mig.



Ibland måste du faktiskt göra det som är bäst för dig och ditt liv.

Inte det som är bäst för alla andra.



Kram

Carina




Av Carina - 4 september 2014 20:30

  

Denna badge är min,bara min och det finns ingen annan än jag som har den   

I dag hörde Nicklas från ICA av sig igen och berättade att mitt recept nu ligger ute på ICAs hemsida se här >>>

och mitt pris = grillen är på väg.


Vildsvinskarré med grillad potatis

Ett delikat recept på grillad vildsvinskarré, med smak av vitlök, soja, chili och timjan, som serveras med utsökt pestopotatissallad, fräscha grönsaker och syrliga citronklyftor. Receptet är skapat av Carina Andersson - andrapristagare i Årets Grillmästare 2014 här på ICA.se.


Ja,jag är mäkta stolt över mig och väldigt,väldigt glad.Skulle vilja gå vidare inom matlagningen men vet inte hur ?


  

Nagelfix i dag med höstfärger.


Vilket fantastiskt höstväder vi har och man vill ju verkligen njuta av det och vara ute hela dagarna.

Tog min vanliga promenad med hundarna ner till sjön - Grindsjön.

Jag verkligen älskar denna plats.Så rogivande,vacker och lugn.Det är jag och mina taxflickor på bryggan,blickar ut mot vattnet och drömmer mig bort en stund.

 

I morgon är det fredag och det ser ut som att jag får tillbringa den helt själv,ensam i huset.

Kent kommer hem sent lördag kväll.

Älgjakten har gått bra.I morgon ska han ut och plocka lite lingon till mig.


Det krävs bara en person för att förändra ditt liv: DU!



Kram

Carina




Av Carina - 3 september 2014 21:30

I dag kom äntligen mina jaktkläder som jag beställde på Tullgarnsmässan i maj.

    

Pinewood AB skänker 50% av förtjänsten på den rosa produktserien till forskning i kampen mot cancer.

Det känns extra viktigt för mig att vara med och stödja forskningen ,därför var valet av dessa kläder självklart för mig.Jag vill vara med och stödja kampen!


  

10 oslagbara fördelar med varmt citronvatten

Koka upp vatten.Pressa en halv citron (till en början, senare jobba upp dig till en hel) i en mugg
Häll på hälften kallt vatten, sedan det heta vattnet. Vattnet ska vara ljummet/halvvarmt.
Drick 15 minuter innan frukost.

Detta ska :

*Underlättar matsmältningen  *Rengör systemet   *Ökar immunförsvaret  *Balanserar pH-nivån  *Rensar Huden

*Stimulerar och förbättrar humöret  *Främjar läkning  *Friskare Andedräkt  *Återfuktar lymfsystemet  *Stöd i viktminskning

Har druckit detta två gånger denna vecka.Inte så gott,men det går ner.


  

Tränar så gott som varje dag på inkallningen med Rea.


 

Vi har varit till Animalen för vaccination,vägning och en hälsokoll.Allt var bra och Rea charmar alla som kommer i hennes närhet.



 

Gabriella fick välja middag idag och valet blev då biffstroganoff





När man haft bråttom länge måste man stanna upp och vänta in sin själ. 


Kram

Carina




Av Carina - 2 september 2014 21:45

Jag har ett stort behov av att få vara ensam. Trivs väldigt bra med mig själv som sällskap.

Men det gör jag inte om natten. Fy så jobbigt det är att vara ensam då. Jag behöver inte ha någon i samma säng, där i mot vill jag att någon är i huset.

Kent åkte i väg på älgjakt i söndags och jag sov,nej nu ljuger jag,jag jagade upp mig själv den natten.

Tänkte för mycket på saker och ting,tyckte jag hörde någon gå i huset,tittade mig galen på klockan som tickade på.

När klockan var fyra hade jag inte somnat än  och vid fem ringde den och då var det bara att kliva upp.

Var galet trött under gårdagen.Höll nästan på att somna så fort jag satte mig ner,till och med på toaletten.

Som tur var hade jag planerat in en nattgäst i måndags natt.Camilla från jobbet följde med mig hem.

Vi tog en promenad ner till Grindsjön med hundarna innan jag lagade middag och bakade en äppelpaj.

Så glad och tacksam att hon ville vara min bodyguard,och jag sov betydligt bättre i natt.


I dag kom Gabriella äntligen hem från Grekland.Så skönt att ha henne hemma igen.

Hade båda döttrarna med mig hem efter jobbet.Vi åt middag tillsammans innan jag körde Isabella till tåget.


  

Vilket fantastiskt höst väder vi har fått.Och det verkar hålla i sig hela veckan ut.

På våra middagspromenader har jag nu börjat träna inkallning med Rea. Vilken duktig tjej hon är.Som en raket kommer hon och blir då självklart belönad med något gott.


Nu säger jag tack och godnatt för mig.Är riktigt trött.


 


Varje dag är inte bra...

Men det finns något bra i VARJE DAG


Kram

Carina





Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards