Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2014

Nu har det hänt igen...

Av Carina - 16 oktober 2014 21:00

I dag var det premiär för mig hos tandhygienisten. Hade bra status i munnen endast lite tandsten och när detta skulle bort var jag livrädd att hon skulle ta sönder mina tänder.Fy så det skrapades.

Då jag låg där på rygg och gapade fick jag mig en bild på näthinnan hur det var på den tiden då man höll på med hästar och skrapade deras tänder.

Nu är det gjort och om nu mina tänder inte bråkar med mig ska jag tillbaka november 2015.Hoppas dom håller.


Jag är hopplös,att det ska vara så svårt att minnas vart jag parkerar min bil ?

Efter besöket hos tandhygienisten så stannade jag till i Tumba centrum för att handla lite.

Parkerade min bil och var borta max 20 minuter och på denna korta stund lyckades jag glömma bort vart jag parkerat min bil.

Kom ut på rätt parkering men går fram till en exakt likadan bil som min,fats fel regnummer,som stod tio bilar längre bort.Jag gick till och med förbi min bil.

Visst är det skrämmande   Står vid fel bil och försöker låsa upp, men ingenting händer.

Trycker igen på knappen, upprepar detta tre gånger och hinner tänka att något är fel med bilen för när jag rycker i dörren är den fortfarande låst.Tittar då in i bilen och upptäcker till min stora förvåning att det är fel bil.

Men vart tusan är min bil då ???

Jo då den står en bit bort och blinkar och framför min bil står en man och undrar nog varför den blinkar ?

Så fruktansvärt pinsamt,att jag aldrig lär mig. Himla tur att inte ägaren till bilen kom   


Nu är det älgjakt tider och vad passar då bättre än älgköttbullar till middag.

  

Receptet hittar du här >>>



Jag tycker om människor som får mig att skratta,helt ärligt tror jag att det är det bästa som finns,att få skratta.

Det botar en mängd sjukdomar,det är nog det viktigaste som finns hos en person.



Kram

Carina



 
 
Ingen bild

Gabbis

17 oktober 2014 03:56

Du är ärlig å härlig som vågr bjuda på dej själv. Småfnissar åt tokigheter du berättar. TACK!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards