Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2014

JAG HAR INTE TID!!!

Av Carina - 23 oktober 2014 20:45

Tid...

Alla har vi 24 timmar på ett dygn.Vissa får massor gjort,medans andra inte får något gjort på dessa 24 timmar.

Ändå lever många av oss under en stress känsla som ger oss andnöd: JAG HAR INTE TID!!!


Tiden är sannerligen en mycket märkligt begrepp.

Vi lever i ett 24 timmars samhälle med oändliga aktivitetsmöjligheter.

Gränserna mellan dag och natt,aktiviteter och vila,har suddats ut alltmer.

Kanske måste vi återskapa gränserna.Låta dag vara dag och natt vara natt.


Vi säger att tiden går fort,men när vi väntar på ett tåg eller en buss kan fem minuter kännas som en evighet.

Räcker tiden inte till får vi lov att priorotera.

Enkelt sagt-men svårt att uppfylla.


Börja dagen med att tänka:

I dag har jag 24 timmar att disponera!

Istället för att låta negativa tankegångar ta över....hinner inte....har så mycket....osv

Stanna upp några minuter på väg till jobbet,eller innan du går-eller kanske då du kommit fram.

Andas djupt en stund och ta emot dina 24 timmar.



Min vecka har varit full späckad.Endel viktiga,andra mindre viktiga aktiviteter.


Läkarbesök och EKG,har en puls på 41 och då var jag inte ens i vila.Hade inte fått veta att jag skulle komma 30 minuter innan för att vila mig.Vet inte riktigt vad pulsen ska ligga på,men enligt honom var det lågt.

Blir jag trött eller om hjärtat stannar skulle jag komma tillbaka.Jo du stannar hjärtat kommer jag garanterat tillbaka,fast då inte till vårdcentralen utanförhoppningsvis till akuten.


I tisdags var jag publik på Så ska det låta som kommer att sändas på SVT 1 i december.

  

Roligt att få möjlighet till att se hur det går till.Har nämligen hört att de har tillgång till datorer för att söka rätt på låtar osv.

FEL, FEL, FEL så går det inte till.Där emot har de betydligt längre betänketid än vad vi ser hemma i tv soffan.

Kvällen artister var Magnus Carlsson,Linda Bengtzing,Tomas Eriksson och Annika Andersson.

Dom bjöd på en mycket farfylld och trevlig kväll.

Kom hem strax innan klockan ett och sedan upp igen vid halv sex.I går var jag i slakteriet hela kvällen för att ta hand om älgkött och kom isäng vid tolv och upp klockan fem.

Så i kväll blir en tidig kväll i sängen och jag tror att jag somnar ovaggad.



Om man har ett rikt inre liv behöver man inte vara så upptagen med vad andra säger,tycker eller gör.



Kram

Carina


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards