Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 25 december 2014

London

Av Carina - 25 december 2014 18:15

Tänk att jag som längtat så mycket efter att få besöka London,nu äntligen fått uppleva det.

Min 45 års present som jag fick av Kent den 10 januari 2014.Bättre sent än aldrig.


Allt var toppen bra förutom transfer som han bokat innan.

Vi landade i fredags kväll den 19/12 en kvinna med skylten MR Kent Andersson tog emot oss.Men när vi skulle gå till bilen så mindes hon inte vart hon hade parkerat den,så vi fick stå och vänta en stunde medans hon letade.

Tänk att det inte bara är jag som har dåligt minne.

När vi hade åkt en bit visade det sig att trots GPS både i sin bil och telefonen hittade hon inte adressen till hotellet, utan fick stanna vid tre tillfällen och fråga.

Tillslut kom vi i alla fall fram.

    

I detta rum sov vi tre nätter.Stenhård säng och endast ett täcke.


 


Fruksot buffen var helt fantastisk och jag åt av allt -Bacon,vitabönor äggröra,rostat bröd med marmelad och ost.

Min mage undrade nog vad som hänt   


   

Vi promenerade väldigt mycket.

Lördagen bjöd på sol och 15 grader varmt.Det fanns dom som gick i endast t-shirt och kortbyxor.


Shoppade alla julklappar och när lusten föll in besökte vi en pub.  

För att sedan kunna shoppa vidare.

Himla bra med bärhjälp av kassarna   


Så fint med all belysning på kvällarna


     


Fick besöka dom platser jag ville se

               


 

Gick in i en telefonkiosk för att bli stålkvinnan men det går ju inte att bli något man redan är   


Så kom vi då till den dagen då vi skulle resa hem...

Jag förlitade mig helt på min reseledare och hade inte läst papprena vi hade med oss omnär vi skulle bli hämtade på hotellet.Det visade sig att vi missade med en timme.Och när vi väntat ytteligare en timme så börja vi inse,vi kommer aldrig hinna ut till flygplatsen.Fick tag på en ny taxi som körde oss ut.Och han körde utav bara tusan,hade polisen stopat honom hade han blivit av med körkortet.Men diseln räckte inte så han var tvungen att tanka,så typiskt.

19:20 kom vi till flygplatsen och planet skulle lyfta 19:55.Försent att checka in väskorna sa dom.Men kan min fru resa så stannar jag med väskorna frågade Kent ? vilket inte gick alls.Så dåligt att jag så fort det blir vardag ska ringa och klaga på Norwegian.Förstår inte riktigt problemet?

Ja vad gör man jo bokar nya biljetter och försöker att le   åt eländet.

Vi var inte ensamma om att missa flyget.Sju personer till kom inte med.


6:30 nästa morgon lyfte nästa plan,men på en annan flygplats som vi nu fick åka till.

Jag trodde jag skulle tillbringa min natt på flygplatsen.

Men Kent sa ALDRIG I LIVET !!! Vi är för gamla för att sitta och sova på en flygplats.

Vi bokade in oss på hotellet vid flygplatsen.

 

Och i denna säng tillbringade vi några timmars sömn.Underbart skön säng.

Men endast ett täcke.

Är det så i England att man sover under samma täcke ?

Eller gör ni andra det? Det kanske bara är Kent och jag som har varsinna täcken hemma.


Vi kom hem den 23/12 och är så tacksam att Gabriella fanns hemma med våra hundar.

Fick mersmak av London och har nu lovat Gabriella att vi ska åka dit.


Kram

Carina



  




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards