Carina´s Blogg

Alla inlägg den 4 januari 2015

Av Carina - 4 januari 2015 19:45

Då har det gått några dagar sedan sist.

I fredags 2/1 var det älgjakt med mitt jaktlag på Riksten.En kall och blåsig dag,utan älg i sikte.

Isabella kom hem till oss efter jobbet,åt middag och sov sedan kvar.


Skulle jaga älg även på lördagen med mitt andra jakt lag i Nykvarn,men efter en natt med storm och morgon som fortfarande blåste frisk valde jag att stanna hemma.

Det fick istället bli undanplockning av julen.Rätt skönt att fått det fixat.


I dag söndag blev det jakt i Enhörna -jag var där som gäst.

Startade morgonen med att gå som hundförare åt vår Kareliska björnhund - Tezz.

Älg kalv skjuten efter ca 15 minuter.Per fick möjligheten att skjuta och det var hans första älg.Och min första som hundförare på Tezz.

Nästa såt släppte jag Nora som drev rådjur till skytten Magnus.

Där efter blev det lunchavbrott.

Såt nummer tre sköts det ett rådjur till.Så vi hade en riktigt lyckad jaktdag.

Jaktledaren i detta jaktlag skriver alltid en jaktrapport efter varje jakt som mailas ut till hela jaktlaget samt till oss som gästjagat.Väldigt trevligt att läsa och roligt för dom som inte kunde vara med att få ta del av vad som händer.

  



Har uppdaterat matbloggen med två nya recept.

 

Limekyckling >>>


 

Heta räkor med pasta >>>


Nu blir det att bänka sig framför TV kanal 1 kl 20:00 för att se Så ska det låta.

Kent och jag sitter med i publiken på just detta program.

Sedan blir det nog rätt tidig säng gång för mig,i morgon väntas en ny jaktdag.

Endast två dagar kvar av ledigheten,måste ta tillvara på dem på bästa sättet.



Det skadar inte ögat att se livet från den ljusa sidan.



Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards