Carina´s Blogg

Alla inlägg den 6 januari 2015

Av Carina - 6 januari 2015 19:00

Nu har snart sista dagen på arton dagars ledighet tagit slut.

Har haft en riktigt skönt jullov.Dock ingen sovmorgon men mycket frisk luft.

Åtta dagars jakt har jag hunnit med.Frusit mycket,knotter över hela kroppen.Hört fantastiska drev och ståndskall.

Druckit några liter kaffe och umgåtts med vänner med samma intresse.

I går var vi bjudna ut till Jimpa på Ornö.Det skulle jagas älg och rådjur.Kent sköt älgkviga för Tezz mitt i mellan två berg så vi fick transportera älgen med båt i vattnet.Och sinkade då lite tid så rådjursjakten fick tyvärr ställas in,för vi var ju tvugna att äta och ljuga lite kring elden innan det var dags att ta färjan tillbaka.

 


I dag var det jakt vid Riksten.

Diza drev två rådjur och tyvärr blev de inte skjutna.Nu är det inte många jaktdagar kvar denna sista jaktmånad för drivande hundar.

Tur med vädret har vi haft under denna jakt säsong,och just nu faller det snö ute.




Nu har vi en hel vårtermin framför fötterna med allt vad den har har erbjuda.

Ska bli trevligt att träffa arbetskamraterna igen,men det är ju även grymt skönt att vara ledig.

Tur att vi går mot ljusare och varmare årstid,då känns allt så mycket lättare.

Och lättare ska även jag försöka bli,nu igen.

Längtar till våren då man kommer igång med långpromenaderna igen.Det måste även bli en sockerfri period för nu har jag mumsat i mig godis i stortsett varje dag.

Blev även pikad av Kents kompis igår som kallade mig för det förskräckliga smeknamnet,rulltan   

Men jag såg att även han lagt på sig lite sedan sist   




En pessimist ser svårigheter i varje möjlighet.

En optimist ser möjligheter i varje svårighet.



Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards