Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 7 januari 2015

Njuta för stunden...

Av Carina - 7 januari 2015 18:30

Tänk så mycket lättare det är att kliva upp klockan fem på morgonen då man ska jaga, än vad det är när man ska jobba.

Nu är man tillbaka till verkligheten och dess rutiner igen.

Började min morgon med att kliva på vågen och jag lovar er att jag vaknade...

Fy tusan vad jag har levt gott detta jullov.Men det får bli skärpning nu och slut på sötebröds dagarna.

Dags att knapra morötter igen,innan kärlekshandtagen blir till traktordäck runt min kropp.Förstår inte att allt man äter som är gott stannar kvar på kroppen.Jag vill ju inte hamstra,bara njuta för stunden.

Tur det är några månader kvar till sommaren   



Sommarplaner-har ni det ? Jag vill planera men tycker det är svårt då jag inte riktigt vet när Nora ska löpa.

Hon brukar löpa med 7 månaders mellanrum,men sist blev det nästan 8 månader.

Och bokar jag något så kan det krocka med parning,och vilken är frivillig att åka upp till Umeå och para Nora ?

Inte någon tror jag.Och kontrollfreak som jag är vill jag vara med och se att det blir en riktig parning.

Jag får helt enkelt vänta på löpet och hoppas det finns någon resa som passar in efter det,sedan måste jag får med mig ett rese sällskap.


Såg ni på tv i går Året med kungafamiljen 2014 ? Vilken fantastisk kärleksfull mamma hon är prinsessan Madeleine.

Tänk om alla som skaffade barn kände samma kärlek för sitt barn som hon.

Ska bli spännande att se vad barnet i magen blir för kön denna gång.


Det är så vitt och så fint ute nu,men i morgon ska det regna bort.Det är väl ändå lite väl onödigt kan jag tycka.

Snön vi har nu är helt lagom mycket.


Blev ett stop i Haninge centrum på vägen hem för att fixa naglarna.Satt då och lyssnade på två kvinnor som pratade.

Den ena kvinnan berättade om sin man.

-Alla som ser honom tycker att han är snäll,en bra pappa som tar hand om sina barn,han är bra också,pratar inte så mycket,är mest tyst.

Det jag inte tycker om hos honom är att han är SÅ TRÅKIG!!!

Vill aldrig hitta på något.

När jag frågar om vi kan resa bort för att umgås säger han vi umgås ju här hemma hela tiden och jobbar i hop räcker inte det...

Sedan pratade hon om alla hjärtans dag.

Första året blev jag så uppvaktad med presenter,blommor och middag.Andra året fick jag bara blommor.Tredje året kom han hem tomhänt,jag visade min besvikelse och då ger han mig sin plånbok och säger att jag kan gå och handla mina blommor själv om jag vill ha några.


Ja det är intressant att sitta och tjuvlyssna och man skulle ju gärna vilja lägga sig i och ge lite tips och råd på vägen.

Det gäller ju att vårda sin kärlek till den man håller kär   


  

Så här blev i alla fall naglarna denna gång.




Det vackra vi minns följer oss som den finaste tråd genom livet.



Kram

Carina 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards