Carina´s Blogg

Alla inlägg den 9 januari 2015

Av Carina - 9 januari 2015 22:30

Skönt med kort arbetsvecka efter en långledighet.

En före detta granne berättade för många år sedan att när han haft semester så mjukstartade han alltid med att börja på en onsdag.Himla fiffigt av honom tycker jag.


Tycker det är så fantastiskt härligt varje år i januari månad. Jag gillar ju almenackan och att få öppna upp en helt ny kalender och blicka framåt ger mig nyfikenhet och inspiration.

Man vet aldrig hur året man har framförsig kommer att bli. Dags att börja planera lite.

Blickar tillbaka till 2014 och tänker att det som var dåligt får jag lägga bakom mig, och se till att 2015 blir så mycket bättre.

Ska försöka att roa mig minst en gång i månaden.

Göra sådant som jag tycker är roligt och som får mig att må bra.

Att ha något att se fram emot och längta efter,det gillar jag,då blir jag lycklig.


Lycka är ett sådant ord som många har svårt för.

Men vad är då lycka ?

Ett ord som lycka använder vi för att definiera ett tillstånd.

Finns det något som vi människor jagar och strävar efter så mycket som att finna lyckan ?

Vi tror vi blir lyckligare när vi får köpa den där snygga klänningen,det nya huset/lägenheten,blir klara med studierna,får drömjobbet,får barn,när barnen blir vuxna - ja då ska vi bli lyckliga.

För att inte nämna om vi skulle vinna mycket pengar.Då skulle vi bli superlyckliga.

Men tänk om lycka är något helt annat.

Många studier visar att vi blir lyckligare av att spendera pengar på andra än på oss själva.

Människor som spenderar större delen av sin inkomst på andra eller ger välgörenhet är lyckligare än de som spenderar allt på sig själva.

Detta tåls att tänka på.


Fredags kväll och alla sover = hundar,dotter och man.

Ska snart krama kudden jag med.Men först tänka jag dela med mig av ett väldigt gott och uppskattat recept på en kyckling med apelsin som vi åt till middag i kväll.Ser lite blek och tråkig ut,men smakade fantastiskt gott.

Enkel att tillaga och går relativt fort.

  

Receptet hittar du här >>>





Att krama någon jag tycker riktigt mycket om känns skönt ända ner i tårna.

Jag blir varm i hjärtat och behåller känslan i kroppen,även efter kramen.

När jag en dag vill ha en kram av någon som inte finns där just då,

behöver jag bara blunda och komma ihåg känslan.

På så vis kan jag krama den jag tycker om precis när jag vill,fast de inte är hos mig.



Kram

Carina




Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards