Carina´s Blogg

Alla inlägg den 15 januari 2015

Av Carina - 15 januari 2015 19:30

Nästan fredag i dag,är det inte fantastiskt så säg.

I morgon har eleverna studiedag och vi jobbar/utbildar oss på Sundby Gård.Alltid trevligt för oss att byta miljö.

Helgen ser i dags läge ut att bli full av aktiviteter, så vila är inte att tänka på.Vila får jag göra när jag blir pensionär.

Var till banken och pratade om mina pensionssparande som jag har.De har ju blivit lite ändringar i år så man måste ju se om sitt hus.


Fick ett samtal idag som gav mig skräckblandad förtjusning.

Jag fick frågan om att vara med i ett mattävlings program som går på tv.Men måste fundera på det och även prata i hop mig med min man som inte alls gillade idéen. Vilket jag har full förståelse för.

Men ändå roligt att bli tillfrågad.


Tänk vad roligt det ändå är att vara människa.

Att vara människa handlar om att ge sig ut på en resa,en upptäcksfärd.

Inte stå på samma ställe hela tiden,utan ut och pröva sina vingar.


Tycker ändå att jag fått vara med om en del roliga saker som har stärkt mig som människa och givit mig mersmak på livet och dess möjligheter.


Recept Bloggen är uppdaterad med två nya, lite magrare recept.

Försöker ju att gå ner i vikt och har faktiskt lyckats få vågen att vända om och räkna ner -1,4 kg sedan den 7 januari.

  

Gjorde en älgfärssås med nudlar.Receptet hittar du här >>>


 

Laxfilé med svartrötter/morötter och sockerärtor.Receptet hittar du här >>>


Nu ska jag se halvåtta hos mig.


En sann vän är någon somkan höra dig även när du är tyst.



Kram

Carina





Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards