Carina´s Blogg

Alla inlägg den 25 januari 2015

Av Carina - 25 januari 2015 19:45

Tänk att resan till Gävle kunde ge så bra utdelning. Var ju inte helt nöjd med fem minuters hängning,men han hade krut i det som kom. 7 valpar har nu lilla Mynta tryckt ut 2 hanar och 5 tikar,kunde ju inte bli bättre fördelning.

  

Nu håller vi tummar,tassar och tår för att alla ska klara sig.Och ja dom är sålda hela bunten,helt otroligt vilken efterfrågan det är på taxvalpar.Riktigt roligt tycker jag.


  

Visst är det fint med snö,men under denna snö ligger isen och ja jag har ramlat några gånger under hundpromenaderna.Vi har ju ingen som plogar hos oss.Och i fredags behagade sopbilen köra in för att hämta våra sopor.Om ni inte plogar och sandar till nästa gång får ni dra ut sopkärlen till vägen sa han.Ja men vad spelar det för roll han sitter ju i bilen och har fyrhjulsdrift och det är plan mark så jag kan inte förstå problemet ???

Han går ju inte ens ur bilen utan sköter allt bakom ratten.


 

I går var jag i Nykvarn och jagade.Kallt som FAN och det kom sådana hemska kastvindar med snö,burr så hemskt.

Såg två vuxna älgar men vi har bara kalv kvar att skjuta så de fick trava iväg medans mina ögon fick skåda dem en stund.Bäst av allt är ändå värmen och samvaron kring elden efter några timmar i skogen.

   


Efter att ha hostat hela natten,bestämde jag mig i morse för att stanna hemma.

Startade morgonen med en brakfrukost.

 

Allt utom smörgåsarna fick jag i mig,det fick vänta till lunchen.

Håller som bäst på att göra en ny hemsida till min kennel,och det tar tid för en kuf som mig som inte är duktig på detta med datorer.Har hela februari på mig så jag bör hinna klart om jag sitter ettpar timmar varje kväll.



Receptbloggen är uppdaterad med nya recept


   

En fantastisk god torsk,se receptet här >>>


 

Timjanbräserade kotletter,se receptet här >>>


 

och sist men inte minst,kalkonfilé med sojamarinerad svamp och wasabimajonäs,se receptet här >>>




Du kan älska mig eller ogilla mig,det är upp till dig.

Men jag har inte tid att ogilla dem som ogillar mig,

för jag är upptagen med att älska dem som älskar mig.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards