Carina´s Blogg

Alla inlägg den 11 mars 2015

Av Carina - 11 mars 2015 19:30

  

Vackra Sundby gård.

Här har jag tillsammans med mina arbetskamrater tillbingat min dag.

Man blir verkligen glad av fina miljöer,god mat och bra samtal.


Fick lite att tänka på som en kollega berättade.

Att varje gång man säger Nej ska man istället säga Ja.

Men är det då vad man egentligen vill,innerst inne?

Eller säger jag ja för att göra någon annan glad ?


Jag har nu med mina 46 års livserfarenhet lärt mig att säga Ja när det är ok och känns bra för mig.

Nej,säger jag också då jag inser att det inte går att svara Ja,men måste bli bättre på att sluta försvara mitt NEJ.

Ett nej är ju svaret på att ja inte fungerade och det borde ju räcka.

Ska jag då ha dåligt samvete för att jag tex inte ställer upp för det den andra personen vill.

SVAR:NEJ

Jag ska inte ha dåligt samvete däremot ska jag vara stolt över att jag nu kommit till insikt att man inte kan vara alla till lags.Jag kan inte ställa upp på vad alla vill.För ställer alla upp på mig ?

SVAR:NEJ

Och om jag nu inte ställer upp för någon annans önskan är jag då en dålig människa ?

SVAR:NEJ

Men för en annan person som behöver ändra sitt livs mönster,kan det bara bra att säga JA istället för NEJ.

Det kan helt enkelt se olika ut för oss var och en och det måste man acceptera.



Den enda DU kan ändra på är DIG själv...

Och när DU har gjort det,

så kommer världen i ett helt annat ljus!

Så undvik att lägga energi på att förändra andra...

Lägg den energin på DIG själv.

Det är DU värd.



Kram

Carina






Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards