Carina´s Blogg

Alla inlägg den 30 mars 2015

Av Carina - 30 mars 2015 19:30

Det finaste och bästa vi har är bara till låns. Våra barn.

Har varit gravid tre gånger och lyckats bära alla barnen inom mig i nio månader vardera.Gravid i 28 månader,låter väldigt länge,men var en fantastisk känsla. Födde dem alla tre utan bedövning,kunde man föda barn förr utan bedövning så kan man det nu med,resonerade jag.Och det gick ju riktigt bra,visst var det smärtsamt,men en fantastisk upplevelse att krysta ut dem och sedan få dem på bröstet.

Mitt och Kents barn,dig ska jag ta hand om och fostra till en god och bra människa.

Som liten ville jag alltid ha en storebror så jag var så glad att vårt första barn blev en son,där efter kom våra döttrar. Även dom lika efterlängade och jag var så glad att vi kunde ge dem den storebror jag själv drömt om.

När Tobias och Isabella var små ville jag inte att dom skulle gå på dagis,nej ingen kan ta bättre hand om mina barn än jag. Vi gick på öppna förskolan och kyrkans barntimmar.Jag jobbade kvällar och helger för att få vara med mina barn om dagarna.Var ju så rädd att missa något i deras utveckling,de är ju bara små en gång och den tiden går ju så fort.

Tyvärr kunde jag inte vara hemma lika länge som jag ville,så när Tobias var fyra år och Isabella var två år tvingades jag lämna dem på dagis.

Dom trivdes jätte bra där,men det var ändå ett dåligt samvete jag hade då jag var tvungen att åka till jobbet varje dag.

När Tobias var sex år och isabella fyra år kom Gabriella,Isabella slutade då på dagis och Tobias började på sex årsverksamheten.

Njöt till 110% det ett och ett halvtår som jag var mamma ledig på nytt.Min sista mammaledighet.

Tre barn ville jag ha och hade förmånen att få det innan det blev operation och jag inte längre kunde få fler barn.


Dom började nu få olika fritidsaktiviteter som fotboll,bandy,handboll,ridning och judo.

Vi såg till att dom fick göra sina aktiviteter,var närvarande föräldrar.

Hade tider då middagen skulle ätas,när man skulle komma hem på kvällar och även då man skulle lägga sig.

När barnen gick på dagis minns jag en fröken som var så förundrad över alla kläder jag köpte till barnen.Ville att mina barn skulle vara hela och rena då jag lämnade dem på dagis/skolan.

Jag har verkligen satt dem i fokus,mina barn har alltid varit prio 1.




Dagens tanke...om att få låna....man har bara sina barn till låns, det är lätt att glömma och tänka att man äger dom...jag har världens finaste barn, älskar dem högst av allt!

Får ödmjukt tacka för det fina lånet jag haft av dem alla tre.Nu är de vuxna och bestämmer själva över sina liv. Svårt att förstå vissa val dom gör,men jag har väglett och givit dem en uppväxt med kärlek,värme och trygghet.


  

Älskar er Tobias Isabella & Gabriella



Att växa är smärtsamt.

Förändringar är smärtsamt.

Men ingenting kan mäta sig med hur smärtsamt det är att se någon stanna kvar där du inte vill se dem vara.



Kram

Carina




Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards