Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 9 april 2015

Say no more

Av Carina - 9 april 2015 20:15

Ledigt betyder inte sovmorgon i detta hus då mannen ska jobba.Nej då klivar man upp klockan halv sex och hjälper till att utfodra och rasta alla hundar.

Taxarna är mina så jag tar självklar dom,hela fem taxdamer just för tillfället.

Lite komplicerat att gå med dem då inte alla vill åt samma håll.

Ambra segar efter,som att dra en säck potatis efter sig,tänk att en hund som inte vill gå kan bli så tung.

Rea och Nora ville springa efter rådjur,Diza håller sig mitt i mellan och Soda vimsar runt fram och tillbaka, hit och dit.Ja dom är ju för rara mina små.


Har hunnit med så otroligt mycket i dag,att jag inte kan förstå hur i hela friden jag hinner med att jobba   


Det blev en PW runda med taxflickorna Nora och Rea.Stannade till en snabbis vid Bröta stenen.

  

Totalt blev det 7,43 km.Känner mig nöjd att jag nu äntligen kommit igång med mina rundor.


Det blev en sväng med bilen till Farsta centrum för att köpa ny resväska.

Blev inte alls den färg jag tänkt mig,men det var halva priset,så färgen får duga = vinröd.Ville inte ha svart för det har ju alla andra,och det är betydligt lättare att känna igen sin väska på flygplatsensrullband om färgen sticker ut lite.

Därefter blev det Haninge centrum för att hämta ut en fin trälåda med vitt vin i som jag beställt från vinguiden.com

 

Jag tycker det är så roligt att ha lite olika fina viner hemma som passar i hop med det man ska äta.

Så en vinkällare skulle inte sitta fel.Undrar vad mannen skulle tycka om det ? 

Som om vi inte hade nog med projekt framöver ???

Jag kan berätta att valprummet snart är färdigmålat,sedan är det huset som skulle målas förra sommaren, som står på tur.Och därefter ska vi - say no more...


Efter besöket i Haninge centrum var det dags att tvätta bilen innan jag åkte till Ica maxi för att handla.


Blåsigt,men sol och i hundgården var det helt fantastiskt skönt så där satte jag mig med hundarna och en mugg kaffe.Njöt i solen medans dom busade runt.

 

Rea är ju helt fantastiskt duktig och tålmodig med denna intensiva lilla Soda.

Oj vilken energi Soda har,inte stilla många stunder.

 



Här kommer ett till vårtecken.

 


Ibland måste du göra det som är bäst för BARA DIG och DITT EGET LIV.

Inte det som är bäst för alla andra.


Kram

Carina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards