Carina´s Blogg

Alla inlägg den 12 april 2015

Av Carina - 12 april 2015 19:30

Det har varit riktigt skönt med fyra dagars ledighet.Jag säger som jag brukar-Jag är så himla bra på att vara ledig.

Njuter till fullo och drömmer om ett liv som hemmafru.För drömma det ska man göra,drömma och fantisera.


I fredags besökte jag tandläkaren vid halv fyra,hade förhoppning om att slippa gå dit något mer i år.

Men inte då.

Kom därifrån med värsta tjocka kinden,bedövad från käkbenet upp till hårfästet.Såg ut som Lina i Emil i Lönneberga. Allt jag fick var ont,ingen krona här inte.Den var för hög,så den måste göras om.Och när bedövningen släppte gjorde det fruktansvärt ont.En smärtsam fredags kväll.

Om några veckor är det dags igen,längtar INTE...


Har målat golv och taklister i valprummet,väggen ska få sig en omgång till innan vi kan öppna upp det rummet igen.

Helt otroligt vad det blir slitage av små taxvalpar.Får nog ta kompostnät runt rummet nästa kull så att de inte kommer åt golvlisterna.


Soda är nu sedan i förmiddags åter hemma hos sin fodervärd.Det var trevligt att ha henne här i några dagar,och Rea skötte sig exemplariskt som lekkamrat.


Blev en sväng till skjutbanan i Nykvarn,var inte alls motiverad att gå jaktstig och det visade sig även av resultatet. Man ska göra det man vill,inte det någon annan vill för då blir det inte bra.


  


34,56 km PW blev det denna vecka (förra veckan 22,22km).Är nöjd och vet redan nu att nästa vecka kommer inte att kunna bli lika bra.Men röra på mig det ska jag.


Nu är det varmt -Nu är det kallt -Nu är det varm - Nu är det kallt osv osv

Ja så ser livet ut för mig.Ja  i alla fall om natten och ibland på dagen.

Vaknar varannan timme av att det är varmt,vrider och vänder,kan inte sova.Somnar om för att sedan vakna igen.

Det börjar i regel kl 00:00 nästa gång är runt kl 02-tiden och sedan kl 04-tiden och fem,halv sex är det dags att gå upp.Så det blir inte så värst mycket sömn. Så ser ni en sömngångare ute så väck henne inte.

Vet att det är så här vi kvinnor har det en period i livet.Frågan är bara hur länge ?

Och jag tänker inte bli någon bitter klimakterie häxa.Men vad jag förstått så kan det vara svårt att styra,men jag jobbar på att inte vara det.

Sedan finns det dom kvinnor (och män)som alltid är elaka men de är nog födda med en vagel i ögat och taggtråd i munnen.


Nu väntas fyra arbetsdagar,sedan blir det ledigt i dagarna tre.

Känns som att denna vecka kommer att bli rätt fullbokad med aktiviteter den med.



Se dem du irriterar dig på som om de vore utsända för dig att träna på.



Kram

Carina




Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards