Carina´s Blogg

Alla inlägg den 21 april 2015

Av Carina - 21 april 2015 20:45

Trött och rätt sliten känner jag mig.Hade behövt två återhämtningsdagar efter London resan.

Men så blev det dock inte.

I morse då jag gick upp vid kl 5 stod en älg utanför köksfönstret.Rådjur ser vi nästan dagligen,men inte lika ofta en älg.

Hon höll mig sällskap på utsidan under hela frukosten,trevligt morgonsällskap som är roligt att få iakta på så nära håll.


Det finns inte mycket energi kvar på kvällarna,skulle behöva måla valprummet,en sista gång,sedan är det klart.Men det blir liksom inte utav.Måste få det klart innan denna vecka är slut,ja det är i alla fall mitt mål.


Spårträning med Rea blev det ikväll.

  

Och visst är hon duktig,men det märks att det är en unghund så mer träning blir det framöver.

Hoppas på att få henne till spårchampion innan oktober 2015.


Kent var förbi Pins Designe och hämtade blandannat en ny hoodie tröja jag beställt med Rondodrevets logga på.

 

Har inte vuxit ifrån den rosa färgen än och kommer nog aldrig att göra det.

Kan jag få en rosa kista till min begravning så beställ gärna det.




Nu börjar nedräkningen till studenten och vårt sommarlov.

Vi har lite utflykter,en studentbal och studenfika innan vi kan tacka våra fyror för dessa år tillsammans med dem.

Tror det kommer att gå med en rasande fart.




Att våga se dig själv som den du är,

ger verklig frihet.



Kram

Carina

Av Carina - 21 april 2015 20:15

Har haft en fantastisk helg i London tillsammans med dottern Gabriella.

I dagarna tre var det SHOPPING och det var verkligen SHOPPING med stora bokstäver.

Jag hade mest tänkt åka med som sällskaps dam,men jag shoppade på minst lika bra som Gabriella.

Vi landade i London vid halv nio tiden i fredags morse.Chansade att åka raka vägen till hotellet för att checka in.

Det stod att incheckningen sker efter 15:00 men på Lancaster gate hotel är de så tillmötesgående,så det var inga som helst problem.

                    

London hade kommit lite längre med sin vår och dess blomster än vad vi har här i Stockholm.Eftersom vi bodde bredvid Hyde park så gick vi genom parken för att ta oss till Oxford street.


     

Det fanns gott om ekorrar i parken som man kunde mata.


   

Vädret var helt fantastiskt och shoppingen riktigt bra.

Vi handlade allt från smink,kläder,skor och väskor.

Jag kan berätta att vi var riktigt oroliga för övervikt men vi klarade det.Hade ju bara betalat för 20 kg per väska.


Människorna i London är otroligt trevliga och artiga.Ibland känns det nästan som att dom ber om ursökt att dom fanns. Tänk om det vore lika vänligt och trevligt här i Sverige.Männen höll upp dörren,ville hjälpa till och bära resväskan upp för trappor,jag gillar män med stil och vänligt bemötande.

Vi fick ofta höra att vi var syskon och det är ju alltid trevligt att få höra det,för då ser jag ju inte last gammal ut.


Så kort och gott,en perfekt resa med fullpackad väska,ömma fötter och en sliten kropp,nöjd dotter och mamma.

Kommer att åka tillbaka igen,men måste först spara en och annan tusenlapp innan det blir av   

 


Tänk positivt.

Se framåt inte bakåt.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards