Carina´s Blogg

Alla inlägg den 10 maj 2015

Av Carina - 10 maj 2015 18:00

Har haft en riktigt bra helg.

I lördags morse ringde klockan vid 6:30.Hanna och jag hade bestämt träff hemma hos mig klockan 8 för att åka vidare med varsin tax till Malmköping.Spår prov var inbokad,solen sken och trevligt sällskap.

Nu var det bara till att hoppas på ett första pris,vilket det också blev för oss båda.

Ola från Södermanlands taxklubb dömde våra hundar.

  

På hemvägen pratade vi förutom hund även mat,ytterligare ett gemensamt intresse vi har, Hanna och jag.


Det blev en eftermiddag på altanen och sedan långpromenad med hundarna innan det var dags för matlagning och tv.



Även imorse ringde klockan 6:30.Hade bokat spårprov med Allan i Västehaninge.

 

Resultatet blev även i dag ett 1:a pris,så nu är det bara en 1:a kvar till championatet   


 

Denna älg stod utanför huset i morse,rätt häftigt att ha de vilda djuren så nära inpå.


När jag var hemma igen efter spårprovet satte jag igång och städa.Tvättat fönster,bytt sängkläder,tvättat och dammsugit samt dammat.Känner mig riktigt nöjd. Så skönt att få vara ensam och fixa.


Det har blivit tre långpromenader denna helg och resultatet blev 23,75 km

Tur man har hundar så att man kommer ut,suveränt sällskap.


Receptbloggen är uppdaterad med tre nya recept.

Biffstroganoff >>>


 

Fjällröding >>> 


 

BBQ-kotlett >>>


Tre mycket enkla och snabba rätter att laga.


 

Den 29 april började jag med denna salva. 2 gånger om dagen använder jag ,och WOW vilken skillnad det blivit.

Har du liksom jag kommit i den underbara klimakterie perioden och inte vill använda östrogen så testa detta.

Kan varmt rekommenderas,väldigt bra mot svallningar och otyg.


Minns ni civilpolisen som körde rakt in i folkmassa. Min dotter var en av dom som blev påkörd då hon stod och väntade på en kompis,på fel plats.

Händelsen har naturligtvis anmälts,det gick dock inte att polisanmäla då hon var på sjukhus,men gjordes dagen efter.Vilket inte var helt lätt, åtta poliser fick hon träffa innan anmälan gick att genomföras. Jag hoppas verkligen att polisen som körde på med fullfart blir åtalas och dömd.

Bängan Lagerblad är en modig människa som tar ansvar ,men blir illa behandlad av polisen ,som jag trott är pålitliga människor med vett och ettikett.Men inte då.

Se detta klipp och hör hans gripande berättelse,jag blir arg,ja riktigt förbanna.

Vem fan kan man lita på ? Inte polisen i alla fall...

Min dotter ska på förhör i morgon,och jag ber på mina bara knän att detta går till rätten.Hjälp oss att sprida denna film och sätt ett stop för oseriösa poliser,dom borde låsas in.


  

Såg dessa liljekonvaler på dagens promenad och minns då jag var liten och plockade en bukett varje år till min mamma på morsdag och fick skäll.

-Men Carina jag har ju sagt att du inte får plocka dessa blommor,dom är ju fridlysta,sa min mamma.

-Det fanns ju så många och jag trodde att jag fick plocka dom då,svarade jag och skämdes över mitt misstag, år efter år.Och jag minns hur svårt jag hade att komma i håg,fick jag plocka liljekonvalj eller var det vitsippor som var fridlysta ??? Inte lätt alla gånger att veta vad som är rätt eller fel när man är liten.



LIVET ÄR KORT.

Våga gå din egen väg.

Förlåt snabbt.

Kyss långsamt.

Älska helhjärtat.

Skratta så ofta du kan.

Ångra aldrig något som fick dig att le.



Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards