Carina´s Blogg

Alla inlägg den 13 maj 2015

Av Carina - 13 maj 2015 16:45

Nästan som fredag i dag,fastän det bara är onsdag.

Skönt med en kort arbetsvecka,jobba tre dagar och sedan ledig i fyra dagar,kan knappast bli bättre.


Väskan är nu packad inför morgondagens resa tillsammans med min man.

  

Prag är platsen vi ska resa till och när vi bokade denna resa i augusti förra året hade vi inte en aning om att vi prickade in Hockey WM.Vi har inga biljetter till någon match,men jag kan tänka mig att det lär vara en stämning i Prag som kan vara värd att få uppleva.Jag har aldrig varit där tidigare,vilket Kent har varit och han säger att det är en fin stad.


  

Här på Jalta kommer vi att bo,ett fem stjärningt hotell.


Receptbloggen är uppdaterad med två nya,snabbt och lättlagade maträtter.

Är rätt skönt att planera in sådana maträtter som går snabbt att laga dom dagar man slutar sent.


 

Pulled pork burgare - se receptet här >>>


 

Räksallad med ägg,potatis och pepparrotsås - se receptet här >>>




Jag försöker att alltid ställa upp för mina vänner och räknar väl med att det då ska vara ömsesidigt,men när man börjar se ett mönster hos vissa,där man jag ber om hjälp och inte får det,så inser jag att de inte längre är min vän.

Visst kan jag ta ett nej,men när det alltid blir nej,då känns det rätt tröstlöst måste jag säga.

Vill inte vara en vän som duger i andra hand,eller som ska ställa upp och inte få något i gengäld tillbaka.

Det handlar om att behandla andra så som du själv vill bli behandlad.





Du kan inte förändra andra människor omkring dig,

men du kan förändra vilka du vill ha omkring dig.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards