Carina´s Blogg

Alla inlägg den 24 maj 2015

Av Carina - 24 maj 2015 20:30

Tänk att vi fått uppleva värme under helgen,är det inte fantastiskt så säg.

I går kom Minou och Isabella hit,vi skulle tillsammans vara barnvakt åt Minou.

Tyvärr gillar inte Minou att åka bil,så Isabella får ta henne på tåget ner till Hemfosa och sedan får jag plocka upp dem där,så blir inte lidandet så långt.

Att sitta fastspänt i en bilstol är inte hennes melodi.Får se hur vi löser det när hon flyttar i juli ?


Men när Minou är hemma hos oss så skiner hon som solen,och är helt fantastisk.Hon sprider så mycket glädje hos oss alla.

  

Så skönt att bo som vi gör och kunna låta Minou springa ut och in hur hon vill.


 

Det sparkades fotboll


 

Och blåstes såpbubblor


 

Vi krattade i hop gräs,som vi sedan bar bort för att slänga.


 

Gick på promenad med hundarna.


 

Vi grillade älgkött,åt enljummen potatissallad och basilicasås.Minou gillade såsen,mmm sa hon då hon åt den.

 

När klockan slog åtta på kvällen var Minou nybadad och ögonlocken slogs i hop.Dags att sova för natten.Men det blev en orolig natt,med mycket hosta och snörvlande.En förkyld Minou...

Stackars Isabella som var helt slut efter tio dagars arbete fick en tuff natt.


Idag var vi ner till marknaden i Ösmo innan Isabella och Minou åkte hem,var och en till sig.

Tack till dig Isabella som är en så fantastisk faster till Minou.

 

Är så glad att ni var här i helgen.


Receptbloggen är uppdaterad med tre nya recept.

 

Kyckling >>>


 

Spenatpaj med räkor >>>


 

Älgkalvfärsbiffar >>>


Alla tre recepten är mycket enkla att tillaga.


18 arbetsdagar kvar,längtar nu galet mycket efter mitt sommarlov.

De sista arbetsdagarna kommer att bli lite roligare än vanligt,då vi har en del utflykter och andra schemabrytande dagar med eleverna.Viktigt att få ett bra avslut för våra studenter.


Jag går och jag går och jag går,mina PW rundor, med förhoppning om att lyckas bli av med något gram på min kropp.

33,3 km pw har jag och hundarna kört denna vecka.

Jag har hållt mig borta från godis hela veckan,men det har varit jobbigt.Tycker livet känns rätt tråkigt utan choklad, men eftersom chokladrutorna fastnar som valkar,hade önskat att jag fick rutor på magen av dem istället,så får jag låta bli chokladen ett tag.Kämpar vidare i kampen mot min vikt,med förhoppning att kunna gå ner mina kilon.



Första steget mot något nytt är att bestämma sig för att inte vara kvar där man är nu.


Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards