Carina´s Blogg

Alla inlägg den 9 juli 2015

Av Carina - 9 juli 2015 15:00

Några dagar utan bloggande men är man farmor så har man inte tid att sitta vid datorn.

I måndags hämtade jag och Isabella Minou på sin förskola sedan åkte vi hem till oss.

Jätte mysigt att få hem denna lilla glada tös som inte visar många sura miner på ett dygn.

1 år och 8 månader har hon hunnit bli.Orden flödar ur munnen och man fylls av så mycket glädje och lycka av henne.

  

Bara lukta på blommorna Minou och det gör hon allt som oftast,men ibland kliar det i fingrarna


 



Dää hundar dää,säger Minou och pekar glatt åt hundarna i hundgården

 


 

Favorit bilen,samma färg som farmors.




I tisdags åkte vi in till skansen.Djuren var svåra att se,mycket folk,mycket gröna buskar som skymde djuren.

Men det fanns trädjur som Minou gillade bättre.

   

Vi åt medtagen lunch och lyssnade på de artister som tränade inför kvällens allsång på skansen.

Trevlig dag med andra ord.Isabella åkte inte med oss hem,för hon hade annat inplanerat.


Det finns en hel del bus i denna tjej och när det busas ser Minou ut så här.


Trots sin unga ålder är hon riktigt grym på fotboll.

   

Så om intresset fortsätte kommer Minou att bli ett fotbolls proffs.


 

Vi tog en sväng med vagnen för att rasta hundar samt plocka lite bär.Smultron och blåbär,hittade även gula kantareller.Minou gillade blåbär bäst,mera,mera sa hon så fort dom tog slut. 


 

Det blir mycket att sitta på golvet,när Minou är här,och väldigt mycket gos.


I går onsdag skulle vi hälsa på min mormor Rut i Högdalen.

När vi hade varit där i ca 20 minuter tog Minou på sig stövlarna,kom fram till mig och tog min hand och sa

- Kom åka bil,kom.

En bestämd liten dam som vet vad hon vill.

 

Vi åt först laxpudding och fikade innan vi kunde säga hejdå till Rut.


Mycket spring i bena,det är som att släppa ut en kalv på grönbete,underbart att se

 


Så i dag var det dags att lämna Minou på sin förskola.

Det blev ett mycket tårgripande hejdå.

Fy så ledsen hon blev och vad smärtsamt det var för mig.

Fick verkligen bita mig i läppen och tårarna var inte alls långt borta.


   

Mitt älskade lilla barnbarn,jag är så glad att jag får vara farmor åt dig och får möjlighet att låna hem dig.

Du är glädjen i mitt liv och du förgyller tillvaron för mig.


Kram

Farmor/Carina








Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards