Carina´s Blogg

Alla inlägg den 10 augusti 2015

Av Carina - 10 augusti 2015 11:00

Då börjar vi närma oss slutet av ledigheten.På onsdag börjar allvaret,och eftersom det inte har varit någon direkt sommarvärme så känns det lite extra tungt att börja jobba nu när värmen äntligen behaga komma.

Innan start får vi alltid ett sommarbrev från rektorn,och där fick jag läsa i fredags att Anna ska sluta hos oss.

Vilket känns jätte tråkigt,men roligt för henne.

Det var Anna som hade studiebesöket för mig då jag var på skolan för första gången.Det var hon som ringde mig och sa -Har du sett att vi söker personal?

Det var Anna som var min mentor då jag började jobba i hennes klass.Kommer att sakna henne väldigt mycket.


Minou fick i går åka hem till sin mamma efter att ha varit här i några dagar.

Blåbär,blåbär säger Minou,hon älskar att plocka just blåbär så det gjorde vi i lördags.

        

Blev även lite hallon som fick slinka in i munen och några i korgen.


Våra hundar är ju väldigt barnkära och Minou tycker nog allra bäst om Rea tror jag

   


På lördasg kvällen kom Gabriella hem till oss på middag tillsammans med Nicklas.Dom åt middag med oss och sov sedan kvar.


JAQT i Södrmland hade i går anordnat en kurs för oss i rävlock som Ulf Lindroth höll i.Det började med teori, sedan fick vi två lockpipor som vi alla 10 stod och övade med,jisses vad det lät.Eftermiddagen avslutades med middag,innan det var dags att hoppa i jaktkläderna och åka ut till skogen i Gnesta och testa våra nya kunskaper med att "locka räv".

Vi skulle sitta två och två.Ja satt med min kompis Anne.Vi lyckades inte locka fram någon räv,däremot fick vi oss ett och annat gott skratt.


 

Ingen av oss som satt på rävlock fick skjuta.En såg räv på 300 meters håll och inte ens Ulf lyckades locka fram någon räv,så då kändes det genast mycket bättre.

En mycket trevlig avslutning på denna helg.


  


Receptbloggen är nu uppdaterad med två nya recept

 

Älgskav med rotselleripuré >>>


 

Lingonkaka med valnötter och saltkola >>>



I dag ska jag bara ta det lugnt och njuta av solen.



Jag ångrar inte vilka människor jag umgåtts med en gång i tiden.

Hade jag däremot redan innan jag träffat dem,

vetat vilka dom verkligen va så hade jag tagit avstånd redan från början.



Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards