Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2015

Klädbyte och raggartvätt

Av Carina - 4 oktober 2015 19:30

Efter tre dagars ledighet,med mycket frisk luft och en lätt förkylning som börjar vakna till liv,så kan jag säga att jag kommer somna ovaggad i kväll.


Jag  har varit på tre olika marker med hundarna,alla med olika tillgångar på vilt.

I går lördag fanns det gott om vildsvin,hjort och några rådjur.

Kent fick skjuta vildsvin,och det sköts även vildsvin för Jasny.

Rea släpptes och sprang tyvärr direkt på ett vildsvin,som tur var blev hon mer rädd än nyfiken.Där efter fick hon upp ett rådjur,men hade svårt att reda ut det.

Så det blev ingen riktigt drev för henne.

Jag fick en rådjursget på mig på ca 20 meter,men jaktledaren avrådde oss från att skjuta hondjur.Så hon fick springa vidare.

  

Vi hade en härlig dag i skogen med ett härligt jaktjäng.Det bjöds på kolbulle och flädersaft,riktigt gott.

Kolbullar är en gammal nordisk maträtt som lagades på enklast möjliga sätt direkt i stekpannan.Man steker många små bitar av saltat fläsk i stekpannan och häller sedan på en smet av vatten och mjöl.Har ni inte testat det så gör det.


När vi kom hem hade Isabella och Minou kommit till oss.Jätte mysigt att få hem tjejerna.Vi åt middag,lekte,badade och tittade på tv innan vi alla la oss innan klockan slog 22:00.


I dag på vägen till söndagens jakt så passerade vi en äng,inte långt i från där vi bor,på denna äng stod elva rådjur och betade.Tyvärr var det inte lika gott om vilt där vi var och jagade.Tre olika hundar jagade och inte ett upptag.

Det var nästan kusligt tomt.

  

Men vi hade en trevlig stund kring elden och jag bjöd på kanelbullar eftersom vi idag har "kanelbullensdag".


När vi kom hem stod Minou och Isabella ute och väntade på oss,för så fort farmor och farfar kom hem skulle vi åka till parken-Hågelby.Så klädbyte och raggartvätt,sen åkte vi iväg.

 

Lekte i parken och tittade på djur,en glad och förtjusande Minou.

Åkte sedan till Heron City och åt på Restaurangen Amazon.

 

Söndagmys på hög nivå.Nu är Minou hemma hos sin mamma och Isabella har åkt hem till sig.

Ska försöka att sitta upprätt i soffan utan att somna men det blir nog svårt.


Kram

Carina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards