Carina´s Blogg

Alla inlägg under oktober 2015

Av Carina - 2 oktober 2015 17:15

Då har två av tre taxar fått jagat.Först ut var Nora,hon fick åka ut med husse i går.Och i dag var det då dags för Rea att släppas för första gången.Det är ju alltid lite extra pirrigt första gången,för man vet ju inte riktigt hur de ska gå?

Hade förmånen att få släppa Rea ute på Ornö.Rea och jag ensamma i skogen,rätt skönt att få premiär jaga så.

Släppte Rea som först tog en kort sökrunda och kom tillbaka,vi fortsatte att gå och då sökte hon ut betydligt längre och fick upp rådjur efter 9 minuter.Det buktade på bra och hon höll i,i 55 minuter,sedan blev det en tappt uppe på vitmossan på ett berg.Solen sken och det var varm och torrt.Kunde se en havsörn flyga runt ovanför där hon försökte leta rätt på vart rådjuret tagit vägen.Blev så klart orolig och valde att hämta henne innan havsörnen satte klorna i henne. Jag är mycket nöjd med första släppet och ser nu fram emot en spännande höst.

  

Jag hade tagit ledigt i dag för att åka på "tjejjakt" men det blev inställt pga att för många tjejer hoppade av.

Tur i oturen,för då fick jag och Rea en egen stund tillsammans i skogen.Tack Jimpa för att vi fick roa oss i skogen på Ornö.

I morgon lördag och söndag ska vi ut igen,fast på två andra marker.


Gjorde en jätte god soppa till middag i går,delar gärna med mig av receptet till er.

  

Se receptet här >>>


Gjorde en god och lättlagad pastarätt i veckan med kräftor och saffran.

 

Se receptet här >>>



Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards