Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 18 december 2015

Inte min grej..

Av Carina - 18 december 2015 07:29

Åkte kommunalt till jobbet i dag.Inte min grej...

Tror alla som satt i min vagn var förkylda,det hostades och nös.Lät som värsta sjukvagnen.

Och inte nog med att alla var sjuka på tåget.Det stannade inte vid varje station.

Passerade Jordbro och i Haninge säger dom att nästa stop blir Farsta Strand.

Jag ska ju av i Skogås,så jag fick slänga mig av tåget och invänta nästa tåg.

Tur man inte hade musik i öronen.

Nej det där med att åka kommunalt är inte min grej.

Minou har så här lagom till jul fått vattkoppor,är det inte typiskt så säg.Men tydligen har hon fått en lindrigare variant. Så jag hoppas hon kan fira jul med oss.


Sista arbetsdagen för i år.Den avslutas med julbord på hemlig plats.Ledorden vi fått är -

Nu avslutar vi terminsmatchen,med ett långt och välfyllt julbord,där man tror man får souvlaki,men det blir souvas.

Men vad är väl Skopelos,mot alperna?

Det började snurra för snickaren,och han bjöd in Balou.Vägen till detta särskilda julbord,går genom det allmänna.


Vart tror ni att vi hamnar ?


Igår kom Kent med ett förslag om middag på Nya O´Learys vid Heron City.Dom har byggt om där och det blev riktigt stort och luftigt.Maten var riktigt god.

  

Denna rätt satt som en smäck,inte så nyttig.Men äter det så sällan så då jag äter det äter jag med stor förtjusning.


Strax dags att jobba.Det ska dukas upp till julfika för elever och personal.


Kram

Carina


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards