Carina´s Blogg

Alla inlägg den 19 januari 2016

Av Carina - 19 januari 2016 18:45

  

1,9 kg nästan 2 kg smör/fett, eller vad det nu är som försvinner ur kroppen,har jag nu lyckats bli av med sedan 4 januari.

Känns skönt och jag känner mig motiverad,men i går höll jag nästan på att trilla dit...

Stod i skolans café och sålde en massa gott fikabröd till ungdomarna och var riktigt nära på att själv köpa mig en choklad och tosca kokoskaka.

Velade fram och tillbaka,men kunde låta avstå,vilket jag kände mig stolt över.

Nu är det bara till att kämpa vidare.


I går hade Polisen fart och nykterhetskontroll utanför vår skola.

Jätte bra tycker jag,vet dock inte om någon blev gripen eftersom jag jobbade.Men förhoppningsvis så var alla nyktra och körde lugnt förbi skolan.

Kom då att tänka på det jag fick höra i helgen.

En man påväg till sin jaktmark blev stopad en morgon och fick blåsa.

Han hade för höga promillehalter, gränsen går vid 0,2 promille, vet ej hur mycket denna man hade.

Straffet blev indraget körkort i 1 månad och indragen vapenlicens i 3 år.

Nu undrar jag varför inte körkortet blev indraget lika länge som vapenlicensen ?

Vilket kan orsaka mest skada ?

Fruktansvärt hemskt att han överhuvudtaget beslöt sig för att lämna sitt hem i det tillståndet.

Köra bil berusad och sedan ge sig ut i skogen med ett vapen.Att utsätta en massa andra mäniskor för att man själv inte har något omdöme borde straffas hårdare.


Läkaren ringde mig i går och han har nu höjt min Levaxin,men det tar ca 4 veckor innan jag märker någon skillnad.

Hoppas verkligen att jag blir av med min frossa.


Det var flera år sedan jag såg Farmen,men i år tittar jag,kan bero på att Isabella varit här och velat se det programmet.

Det är rätt intressant att se vilka olika typer av människor det finns.Själv skulle jag ALDRIG klara av att bo sådär med en massa främlingar.Alla borde få ett pris som klarar av det i en vecka tycker jag.


Jag är barnsligt förtjust i stuvade makaroner och köttbullar.Så det blev kvällen middag hos oss.


  



Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards