Carina´s Blogg

Alla inlägg den 14 februari 2016

Av Carina - 14 februari 2016 19:15

Tänk vad helgen går fort.Känns som att lördagen aldrig var,den bara försvann...


Men hur det än känns så var det faktiskt en lördag.En utbildnings lördag hos Riksjägarna.

Vi var sex kvinnor som anmält oss till kursen - Jaktledarutbildning.

Jag har inte för avsikt att bli jaktledare.Han-Stefan,som vi har i jaktlaget är toppen.

Min tanke med denna utbildning var att få lite mer kunskap,och det är ju aldrig fel.

    

Ett glatt gäng kvinnor som hade trevligt,med bra diskutioner och trevlig kursledare.


Östsvenska taxklubben hade sitt årsmöte i går och jag kunde tyvärr inte delta på det då jag var på kurs.

Så Kent åkte dit och hämtade hem två priser åt mig.

 

På Östsvenska Taxklubbens årsmöte igår fick vi ta emot Reas viltspår championat bägare och rosett.
Vi fick även i år inteckning i Rondodrevets VP som jag skänkt.
Har med detta pris velat främja avel och uppfödning av skalldrivande strävhåriga taxar.


 


Då har vi kommit till denna dag som många älskar och ännu flera hatar - Alla hjärtans dag.

Eller som vissa säger

ALLA HJÄRTANS JÄVLA DAG !!!

Själv tycker jag väl att man kan vara rar mot varandra och uppvakta varandra med presenter andra dagar på året än just den 14 februari.

Många som inte har någon partner,våndas för denna dag.Vi har en elev som levt i stress och press denna vecka för att få till en date i dag.Men fick ett nej,och det sved vill jag lova.Men modigt att våga fråga.

På en del skolor säljer man rosor för som delas ut till en specifik person på skolan man kanske är hemligt förälskad i, det borde förbjudas.Tänk den elev som aldrig får någon ros ? fy så orättvist...

Hörde på radion om en fiskdamm som fanns på en skola i Huddinge,där stod en skylt - För oss som är fula.Kom och drag i snöret,vinst varje gång.

Där hade dom tänkt till vill jag lova.

Hemma hos oss firade vi med måtta.Det fick bli en chokladask till gubben i år.Han fick ju så mycket förra året.

Och jag glöms ju bort,men blir uppvaktad många andra dagar på året med fina presenter så det jämnar ut sig.


Så skönt med dagar man är hemma och röjer.Vi tömde garaget på sopor i dag,två vänder till återvinningen blev det.

Sedan tog vi en långpromenad med hundarna.

  


Receptbloggen är nu uppdaterad med två nya recept.


  

Kryddstark laxgryta >>>


 

Hjortfilégryta >>>





Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards