Carina´s Blogg

Alla inlägg den 21 februari 2016

Av Carina - 21 februari 2016 15:45

En hektisk vecka börjar nu att lida mot sitt slut.

I tisdags fick vi besök på kvällen av en journalist samt uppfödaren till vår karelare.Bjöd dem på middag och sedan sov dom kvar till onsdag.Jakt med repotage blev det onsdag och fredag.

Själv åkte jag upp till Umeå i torsdags morse med Nora.

  

6 timmar och 25 minuter tog resan upp.Nora skötte sig riktigt bra.Det var några hundar i samma vagn,hon tittade lite nyfiket på dem men sa inte ett ljud.Låg så lugnt occh fint i väskan jag hade med mig.

Vi blev hämtade på stationen utav husse till huden,åkte bil ca 4-5 mil innan vi kom fram till Holger.

Det var en stilig kille som knappt lät oss komma innanför dörren förrän de satt i hop och parade sig.Hägningen blev 25 minuter.


När parningen var klar så fikade vi och Holger brukar normalt kunna sitta på en stol bredvid och hålla sällskap men inte i dag,han klev upp på bordet och skulle kela med mig hela tiden.Hans husse sa,så här brukar han aldrig hålla på. Tydligen så gillade Holger både mig och Nora.

  

Vi tog en långpromenad med hundarna.Holger gick lös under hela promenade,försökte sticka in i skogen,men husse hade så bra lydnad på honom så Holger kom fint tillbaka.

När vi kom in så lekte hundarna jätte bra i hop.Husse lagade middag och jag satt framför tv med ett glas rött och bara kopplade av.Så skönt att bara få sitta och njuta av att någon annan lagar mat.Kronhjortfilé bjöd han på och det smakade riktigt gott.

Vi skulle försöka med en ny parning på fredag morgon,men Holger var inte intresserad av någon ´mera parning.Han tyckte att en gång fick räcka.Så nu håller vi tummarna att det blir valpar.

  

Strax efter 22:30 kom Nora och jag hem på fredags kväll.Även om man bara har suttit still på ett tåg i 6 timmar och 25 minuter så är man bra trött och mör ändå.

Var bjuden på harjakt på lördagen,men valde att stanna hemma och jaga dammråttor i stället för hare.

    

Har setat vid köksfönstret och fotat lite.Blev rätt bra med glasrutan som filter   


Två långpromenader har det blivit med hundarna i dag.Skönt väder ute,känns nästan som vår.

  


Denna vecka kommer inte bli fullt så intensiv,men helgen är däremot fullbokad,dumt att vila för länge.



Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards