Carina´s Blogg

Alla inlägg den 25 februari 2016

Av Carina - 25 februari 2016 19:15

Redan torsdag,vilket betyder att det är fredag i morgon och nästan helg.

Vart tar dagarna vägen ? De bara rusar i väg...


I dag hade vi vinterfriluftsdag med våra elever.Och vilket väder vi fick STRÅLANDE SOLSKEN   

  

Eleverna fick göra olika aktiviteter så som skidåkning,pulka och vi hade även tur att få prova snöskoter(åka med) och pimpelfiske.

Jag har ju en fruktansvärd respekt för isen då jag som liten förlorade två klasskamrater som åkte igenom isen och drunknade. Men med isdubbar runt halsen begav jag mig ut tillsammans med idrottsläraren och tre elever.

Jag hade den stora turen att få en liten fisk vid två tillfällen.Skojade och sa att jag var tvungen att bevisa min jaktlust,men även att jag är hemkunskapslärare.

Vi grillade korv och hade det helt fantastiskt i detta underbara väder.

Man vill ju inget annat än att vara ute när solen skiner.

När jag kom hem blev det en långpromenad med Nora och Rea.

  

Gillar inte den gröna pricken som alltid blir då man tar kort ute...


I går var jag till en kvinna i Östertälje som är återförsäljare åt Forever.Har aldrig tidigare hört talas om detta, förrän jag och en jaktkamrat till Kent började prata om bantning.Då berättade han att frun hade ett bra program och på den vägen är det.

Min man undrar hur jag hinner prata så mycket med alla,men det handlar ju om att vara intresserad av andra människor och det är jag.Och att dela med sig av sig själv och sina funderingar.

Jag är jätte intresserad,på snudd till nyfiken.Tycker det är så intressant att höra andra berätta om sig själva osv.


Jag kämpar på med mina promenader,tänker på vad jag äter och tycker jag sköter det bra. Blev SÅ GLAD då en arbetskamrat sa att hon tyckte jag blivit lite mindre.Vi Svenskar är ju så dåliga på att säga positiva saker till varandra. Men när jag fick höra detta så fick jag lite mer ny tändning till att vilja fortsätta.

Har ju mitt mål och dit är det -2 kg men önskedrömmen är -5 kg.

Det har i alla fall blivit - 4 cm runt midjan och det är ju den jag vill bli av med.Eller midjan och midjan,volangen kanske jag ska säga i stället.


Receptbloggen är uppdaterad med tre nya recept.

  

Pasta med pancetta >>>


 

Stekt torsk med kräft- och äggröra >>>


  

Kycklingbullar med morotskräm >>>



Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards