Carina´s Blogg

Alla inlägg under februari 2016

Av Carina - 4 februari 2016 17:30

Känner mig grymt motiverad och väldigt taggad för denna C9 diet.I morse kände jag mig faktiskt lite smalare.

Men efter tre dagar så händer nog inte så mycket med kroppen.Men det fick mig i alla fall att känna mig lite fin,om så bara för en stund.

Tycker att dieten funkar bra,men längtar nu hem varje dag till middagen.

Intag av föda är detsamma som i går,åt en middag på varmrökt lax och mathavre i dag.

  

100 g lax och och ca 1 dl mathavre.


Tog med mig Tezz,Rea och Nora ner till Grindsjön så fort jag kom hem från jobbet.

     

Så underbart att få njuta av solen tillsammans med sina bästa vänner,de fyrbenta.


Kram

Carina



Av Carina - 3 februari 2016 18:15

  

Tänk vad solen påverkar humöret.

I morse då jag var ut med hundarna regnade det.När jag kom till jobbet snöade det och när jag kom hem sken solen.

Tog med mig Rea och Tezz på min 50 minuters PW runda.

 

Det är väl lagom träning för mig,mår lite illa så jag törs inte ta ut mig för hårt.

Dagens intag av föda blev:


Frukost:

120 ml Forever Alovera Gel

1 tablett Forever Therm

1 mått Forever Ultra utblandat i 3 dl lättmjölk

Värsta brak frukosten i jämförelse med dag 1 & 2.


Mellanmål:

1 portionsförpackning Forever Fiber utblandat i ett glas vatten


Lunch:

1 tablett Forever Therm

1 mått Forever Ultra utblandat i 3 dl lättmjölk.


Middag:

Kyckling med parmaskinka,balsamsås och råris.

 

Gissa om det smakade bra.


Nu återstår bara lite mer vatten innan jag kan bocka av dag tre av nio.

Tycker det fungerar bra.Är lite lätt illamående,men då dricker jag lite extra vatten.

Får även dricka svart kaffe.

Vaknade redan klockan 4 i morse och kände mig pigg.

Vilket inte inträffat på år och dar.


Kram

Carina







Av Carina - 2 februari 2016 18:15

Då har jag nu kommit igång med C9 dieten,en utmaning  med Forever FIT Challenge 9 mot ett hälsosammare liv.

Diet C9 är ett program som är utformat för dig som vill komma igång med en viktnedgång och förändrade levnadsvanor gällande kost och motion.  

Dag två är i dag och jag måste säga att det gått förvånansvärt bra med tanke på det lilla jag fått äta.

Eller äta var väl ändå att ta i.

Dag 1 och 2 har sett ut så här:

Frukost: 30 ml Forever Aloe vera gel + 1 tablett Forever Therm.

Mellanmål: 1 portionsförpackning Forever Fiber utblandat i ett glas vatten.

Lunch: 30 ml Forever Aloe vera gel + 1 tablett Forever Therm + 1 mått Forever Ultra utblandat i 3 dl lättmjölk.

Middag: 30 ml Forever Aloe vera gel.

Kväll: 30 ml Forever Aloe vera gel.

+ minst 8 glas vatten och Minst 30 minuter lågintensiv träning.

Jag valde PW i 50 minuter både i går och i dag.

Tur jag har hundar som kan göra mig sällskap i mörkret.Det var snöstorm i går,men hade givit mig tusan på att ändå ta min runda.

Från och med i morgon kommer jag att få äta 600 kcal till middag,gissa om jag längtar.

Är hungrig,men står ut.Jag ska fixa detta,har givit mig tusan på det.

Vägde mig i går och tänker inte väga mig igen förrän dessa nio dagar är över.Är nämligen rädd att bli besviken under resans gång.Då är det bättre att ingenting veta medans jag håller på och förhoppningsvis bli glatt överraskad. när jag är klar.Men jag har hört några som gått ner runt 2-3 kg.


Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards