Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 4 mars 2016

Veckan bara försvann

Av Carina - 4 mars 2016 13:15

Det ska bli så skönt med sportlov tänkte jag förra fredagen då jag lämade jobbet.

Men vart tusan tog sportlovet vägen ?

Någon sportaktivitet har jag inte utfört,mer än min PW runda.Tyvärr blev det ingen i går och i dag vräker regnet ner...

I tisdags fick Gabriella nycklarna till sin nya lägenhet.Igen stor lägenhet,men ett första kontrakt.Tak över huvudet och en dörr att stänga om sig.Hemmet ser ut så som när hon lämnad det.Ingen kan gnälla på om hon slänger kläder omkring sig eller låter disken stå i några dagar.För nu bestämmer hon helt och hållet själv hur det ska se ut innanför hennes väggar.Är å glad för hennes skull,hon har nästan levt i en kappsäck sedan vi flyttade ut till skogen för fyra år sedan. Svårt att ta sig till både skolan och jobbet här i från.Nu kan hon välja mellan tvärbana,pendeltåg och buss.Lyx på hög nivå.

Vi var till IKEA med Gabriella och handlade i tisdags,hämtade hennes kartonger hos oss och där gick den dagen.

Allt tar sådan tid då man vill hinna med mycket.Och när man vill att tiden ska gå fort,så står det nästan stilla. Visst är det märkligt.

I onsdags morse hämtade jag Gabriella och hennes kille för ytterligare ett besök på IKEA.Med en nökfull bil,stannade vi till utanför en matbutik för STORHANDLING av mat.Sedan fick vi knappt in ett frimärke.

Allt lastades av hemma hos Gabriella och jag åkte vidare till Vårby Gård för att hämta mitt älskade barnbarn - Minou.

Det första hon sa då hon såg mig var -MIN FARMOR CARINA !!!

Tänk att hon minns även mitt namn och inte bara att jag är farmor   

Vi åkte hem till oss,lekte och lagade middag,lekte lite till och sedan blev det tv-mys.Minou sov kvar,och jag måste säga att hon kan sova.Har inte legat så länge i sängen på bra länge, kl 8:30 gick vi upp.

Åt frukost och sedan tog Minou en dusch.

      

Ritade med både vänster och höger hand.Hon är så begåvad mitt lilla barnbarn.


 

Tittade på Pippi


       

Och byggde med klossar,en favorit lek tycker Minou.

Minou sov kvar till i dag fredag.

 

Min lilla tiger är nu på förskolan.Hon ger mig så mycket glädje och värme.

Älskade lilla barnbarn.



Har i dag hunnit veckohandla,städat,bytt lakan och tvättmaskinen går nu varm.

Skulle vilja gå min PW runda men vägarna är av is och regnet vräker ner.

Ska snart börja med förberedelserna av middagen.

Baka vitlöksbröd och göra en krämig kycklingsoppa.


Jag är med i något som heter BUZZADOR där man få möjlighet att testa olika produkter gratis.

 

Har nu fått provsmakat denna Ekologiska ost Hova från Arla.Väldigt god både på smörgås eller att bara stoppa direkt i munnen.Mild men ändå smakrik,gillas av både mig och Minou.


Önskar er alla en skön och mysig fredag.


Kram

Carina



#buzzador #hova #arla #eko #arlaekologiskost #arlako




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards