Carina´s Blogg

Alla inlägg den 13 mars 2016

Av Carina - 13 mars 2016 20:00

Varför ska man jobba fem dagar och bara vara ledig två dagar.Man hinner ju ingenting.

Tycker man kan köra varannan vecka - Jobba två vara ledig fem,jobba fem dagar och vara ledig två dagar.Det skulle nog passa dom flesta som har ett liv utanför sitt arbete.


Lördagen skänkte jag bort åt Gabriella    Vi var till IKEA för hon behövde handla lite mer till lägenheten.Sedan var det hem till henne.Kent fixade med borrning och jag med uppläggning och upphängning av gardiner.

Det börjar bli riktigt fint,nu fattas bara sängen och den kommer förhoppningsvis i veckan.

När vi var hemma igen tog jag min PW- runda på 1 timme och 30 minuter.


  

Har nu lyckats gå ner 5,4 kg vilket känns skönt.Men än är jag inte riktigt nöjd. Vill nå mitt delmål och sedan slutmål.

Kämpar vidare...


I fredags lyckades jag tappa min mobil i golvet,klantigt sa Kent.Ja visst men det var ju en olyckshändelse.Vi ser lite olika på saker och ting.

  

Det blev en dyr olyckshändelse,för i dag lämnade jag in den för lagning 1445:- Man är ju så beroende av sin mobil. Gör ju nästan allt med den...

Nu är den hel och jag ska vårda den ömt   


Det blev samma PW runda även idag och jag är så glad att mina taxflickor är lika glada och pigga på att gå min runda som jag är.


Har uppdaterat Receptbloggen.


 

Kycklingsoppa med nudlar >>> 

Den fick mina elever laga på hemkunskapen i veckan och flera av dem åt med STOR och GOD aptit.


Äppelkaka från Åmål >>>

Vi har tema arbete i skolan,och pratar landskap i Sverige.Jag pratar då naturligtvis om landskapsrätter och denna vecka lagade vi Äppelkaka från Åmål.


 

Whiskykyckling >>>

Jag gillar inte att dricka whisky ( förutom i Irish coffee) men att ha whisky i matlagning kommer jag garantera att ha flera gånger.WOW så gott det var.


    

Och lite mello godis på det - Blåbär & hallon med citronkräm,pistagenötter och vitchoklad >>> 



Dags att dyka ner i soffan

Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards