Carina´s Blogg

Alla inlägg den 8 maj 2016

Av Carina - 8 maj 2016 22:00

Vilken fantastisk långledighet jag haft.Vädret har levererat och familjen har umgåtts.

I torsdags kom Gabriella,Isabella och Tim hem till oss.Vi åt middag och dom sov kvar.

  

Det blev grillad vidsvin med en rödvinssås och ugnsrostad potatis.Till efterrätt blev det pannacotta med en sås av mango och hallon.


På fredagen hade vi planerat in att fira Isabella en dag i förväg.

Hon hade ingen aning om vart vi skulle,mer än att ta med sig bikini.

 

Det blev en riktigt skön SPA dag på Djurönäset med massage,bubbel och god lunch i solen.

På vägen hem hämtade vi upp Minou.

 

Isabella och Minou tillsammans = mycket bus och massa mys.

Dom är så fina tillsammans.

Isabella är faster till Minou och jag är säker på att den dag Isabella får barn kommer Minou att busa med det barnet lika mycket.

 

Tur vi har stor gräsmatta så det finns utrymme för olika aktiviteter.

 

 

Tims hund Milton fick också vara med.En riktigt cool kille.


   

Det blev grillad rådjursfile med klyftpotatis och vitlökssmör till middag.

Isabella hade önskat sig en kladdkaka så jag gjorde en och toppade den med kolasås och jordnötter.

Riktigt god.


Ungdomarna sov kvar till lördag,förut Gabriella som skulle upp och jobba.

Lördag morgon åkte Isabella och jag till Haninge för att få både snygga händer och fötter.

Sedan fortsatte hon sitt firande på annat håll.

Kvar hemma hos oss var Minou.Vi hade lånat henne till idag söndag.

Det är så mysigt när barnen/ungdomarna kommer hem och vill umgås med oss.

Lite roligare att laga middag till fler än bara mig och Kent.


   

Det är så härligt att se henne strosa runt här hemma på tomten.Som en kalv på grönbete,fast mycket sötare.


 

Hålla handen är något Minou tycker är mysigt och alla dessa spontana kramar man får - Farmor kramas säger hon och sträcker ut sina armar.Så go hon är mitt älskade barnbarn.

Nu är Minou hemma hos sin mamma igen och jag hoppas det inte dröjer alltför länge tills vi ses igen.


Receptbloggen är uppdaterad med tre nya rätter.Se här >>>


  

Med denna vackra bukett (som Isabella fick av Tim) säger jag nu God natt.


Den som inte är beredd att förlåta andra förstör den bro han själv en gång måste gå över.


Var rädd om varandra.


Kram

Carina





Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards