Carina´s Blogg

Alla inlägg den 14 maj 2016

Av Carina - 14 maj 2016 19:45

Otursfågel är nog mitt förnamn,undrarvad jag ska heta i efternamn ???

Två tikar var parade och båda gick toma...

Mycket märkligt tycker jag.Men det är första gången det händer mig på alla 18 år.Bara till att ta nya tag vid nästa löp.

Så synd bara för alla valpköpare jag hade,båda kullarna var sålda med råge,om det nu hade blivit några...

Förutom toma tikar så har vi haft magsjuka hundar och tyvärr även förlorat en hund.

Vår älskade Diza- "Dizel Doris" som hon även kallades för ibland.Diza blev 11 år och får nu jaga tillsammans med sin mamma och mormor på Dianas stigar.


Intensiv vecka och inte myggfritt längre.

Måndag - arbetsdag i jaktlaget.Kent hade snickrat i hop ett jakttorn som skulle placeras ut.

Vi högg ved och städade boden.

Tisdag-nästa jakttorn till Kents andra mark skulle levereras.Tungt som FN men nu står den på marken,jag orkade inte placera ut den så jag hoppas på några starka män som kan hjälpa Kent.

Onsdag-Damskytte,hagel och lerduvor.Hur svårt kan det vara ? Skitsvårt om du frågar mig.Är totalt värdelös på lerduvor.Men kämpar på och sköt i alla fall 50 skott.

Torsdag-ner till skjutbanan för att skjuta på Bjönpasset.

Fredag- Kent har rest bort över helgen med sitt jobb.Isabella ville komma och hålla mig sällskap,fastän jag förvarnade henne om att jag hade mycket att fixa med.

Lördag- startade morgonen med go frukost

  

Sedan blev det STOR STÄDNING.Hann inte med hela huset,men det finns ju kvar till en annan dag.Städade i fem och en halvtimme.Tvättade fönster,dammade och skurade golv,slängt en massa och ställde saker på rätt plats.

Därefter blev det långpromenad med hundarna.

Nu ska vi snart bänka oss i soffan,Isabella och jag, Eurovision på TV,om vi nu orkar hålla oss vakna ?


Receptbloggen är uppdaterad med fyra nya recept >>>


      


        


Man kan ALDRIG viska till någon

"Jag älskar dig"

för ofta.



Trevlig lördags kväll.

Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards