Carina´s Blogg

Alla inlägg den 15 maj 2016

Av Carina - 15 maj 2016 21:15

Då var denna helg snart slut.Har haft en skön helg och fått väldigt mycket gjort.Ibland är det rätt bra med dåligt väder.

Eller dåligt väder är lite dumt att säga,för alla väder har ju sin funktion för naturen och för mig inomhus.

Isabella har varit här hela helgen och jag tror hon tycker helgen blev riktigt bra.I går kväll hade vi dukat upp med ostbricka,skagen och Moet -Eurovision 2016 skulle vi se tillsammans.

  

Mysigt att få ensam tid med äldsta dottern.Vi såg alla bidragen men hade ingen favorit,så vi la oss innan röstningen började.Ingen av oss är kvällspigg.Och resultatet gick ju att läsa i mobilen så fort man slog upp sina blå.


I dag var jag till Hanna som fixade pälsen på Rea,så nu är hon riktigt fin.

På vägen hem stannade jag till hos Peter och Helen för att hälsa på deras valp - Izidor.

       

Man blir ju valpsugen då man träffar en sådan goding. Men han måste ut varje natt 2-3 gånger och då är man rätt glad att slippa just den biten.


Jag älskar mina promenader med hundarna.Har nu hittat en längre runda som jag försöker att gå så ofta jag kan på kvällarna. Denna vecka blev det fem gånger.Det tar cirka en timme och då är det PW med tre hundar.


Promenad är en motionsform som inte kräver någon gymnastiksal,den är ett recept utan medicin,ett bantningsmedel utan diet, ett skönhetsmedel som inte finns i någon affär,den är ett lugnande medel utan droger,en terapi utan psykoanalytiker,en ungdomskälla som inte är en myt.

En promenad är en semester som inte kostar ett öre. Så promenera mera.

Tror att många skulle kunna slänga sina lyckopiller och sömntabletter om dom bara tog en promenad.

Nu är det ett mycket bra tillfälle att starta när årstiden är så fantastisk.

  

Gullvivan är ett barndomsminne för mig.Minns hur ledsen jag blev när morfar klippte gräset och alla gullvivor åkte med.Jag hade fullt upp med att hinna plocka dem innan morfar kom med gräsklipparen.



 

En räddare i nöden...

När vi tittade på hus så var ett av kraven-en öppen spis.Och det är jag så tacksam över kalla vinterdagar och råa vårdagar som idag då strömmen går.Vi hade två strömavbrott efter varandra och som tur var hade vi även ved hemma.Förra året var det så kallt på midsommarafton så vi eldade även då med,hoppas det blir varmare i år.


Måste bara visa er vilken rar dotter jag har,fick detta sms nu.

 


Nu väntas en ny vecka med nya promenader.

Kram

Carina 

  









Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards