Carina´s Blogg

Alla inlägg den 18 juni 2016

Av Carina - 18 juni 2016 12:15

Regn,regn,regn...

Inte så roligt med regn men det behövs för naturen.Och även för mig.Får en hel del gjort då det regnar,så som städning och en massa plock inomhus.

Passade på att baka lite bullar i torsdags kväll.

  

När barnen var små hade jag alltid bullar i frysen,nu blir det 1-2 gånger om året.Inte samma åtgång på bullar längre.


I går var jag med upp till Uppland och gästjagade.Lite trafik på vägarna då det var fotboll på radion.Men har ni hört fotboll på radion ? Huga säger jag,man blir ju skit stressad av att höra deras referat.

Dom pratar ju så fort,att man på någotvis stänger av vad dom pratar om ,utan bara hör en massa blablablablabla  


Jaktlaget samlades klockan 19:00.Vi var uppe någon timme innan och hjälpte då till att fylla på ärtor i spridarna där det saknades.Sedan samlades vi kring elden.Det små pratades,några fikade medans andra åt mat.

 

Det var sju från jaktlaget och två gäster,jag var en av gästerna.Så skulle då passen lottas ut,en man som är rätt känd att vara en sur-gubbe höll fram åtta kort.Det finns elva pass att sitta på men han tyckte att åtta pass skulle räcka och Carina du kan ju sitta i knät på Kent,sa han.

Det skulle han inte ha sagt,för då protesterade Kent.Jag har ju samma rättigheter som er att ta med gäster så då får väl du sitta i knä på någon svarade han sur-gubben.

Jobbigt med dålig stämning i jaktlaget.Jag sa att jag inte behövde ett kort,men Kent manade på mig att ta ett.

Fick mitt pass och kände mig urdum.Vill ju inte att det ska bli osämja i jaklaget på grund av mig.Det jag inte visste då var att en till var där som gäst och han fick minsann ta sig ett kort.Hur som helst fick jag mitt pass och satte mig där.

Spridaren spred ärtor kl 19:57 och efter ca 11 minuter kom galten fram.Kort där efter small det,men inte från mig utan lite längre bort.Galten stannade till i sitt tuggande på ärtor,stod en stund och lyssnade innan han fortsatte att äta.Jag hade galten med huvudet mot mig,rätt som det var sprang han runt en gran och kom ut med bredsidan mot mig.Jag kollade noga så att det inte var ett hondjur,sedan small det.Såg att skottet tog bra,galten vinglade i väg i en u sväng innan han lade sig ner.

Jag hade sådan puls då jag först såg galten till att han låg.Satt kvar i kojan en stund,rapporterade på radion och gick sedan ut för att kolla efter att han verkligen låg.

 

Utav alla nio så var det jag och en man till som sköt.Kändes lite extra roligt att jag fick skjuta och inte surgubben. Sedan känns det ju alltid roligt att som ensam kvinna med åtta män få vara den som sköt.

Surgubben åkte hem efter avslutad jakt så jag såg inte honom något mer den kvällen,tror inte att han hade velat gratta mig.Måste vara jobbigt att alltid vara så där sur och bitter. 

Det blev en sen kväll,strax efter klockan 02:05 landade jag i sängen,men det var det värt.



Jag gillar ju hjärtan   och blev ju extra glad då jag hittade dessa fryspåsar som blir ishjärtan.

  

Väldigt smidigt att ha i frysen och enkelt att förvara då det ska frysas,inget spill.


Ha en fin regning lördag.

Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards