Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 20 juni 2016

WOW vilken helg !!!

Av Carina - 20 juni 2016 12:30

Vilken fantastisk helg jag haft.Är mer än nöjd.

Fredagen kunde ju inte sluta bättre,då jag slapp sitta i knär och fick skjuta mig ett vildsvin, och sedan i går.

Då vi var till Skara på deras taxutställning.

Ska du verkligen åka så långt sa Kent.Japp svarade jag och tänkte innerst inne,ska jag verkligen åka så långt ?

Men det blev ju som jag önskade, ett championat.Rea fyllde två år den 10 juni så detta var första utställningen efter två års dagen.Fick en jättefin kritik av domaren Maria Gadolin.

26 tikar var anmälda,11 tikar gick in i jaktklass.Tre fick excellent och två ck.Jag vann jaktklass och kom sedan fyra bästa tik.

  

Det var verkligen värt att åka 34 mil enkel resa,så 68 mil blev det, för detta.Jag är så glad för detta championat,så det firades med lite bubbel på kvällen.Isabella var med mig på utställningen.Skönt med sällskap i bilen.

Kristoffer ställde också ut sin Ronja men fick i dag nöja sig med ett very good.

Det är rätt märkligt hur domarna dömer våra hundar.Det är ju i och försig för dagen dom dömer,men att dom kan se en hund på så olika sätt.Ibland undrar man om det är samma hund som fått bedömningen när man läser hundens kritik.Men man vet ju själv vilken hund man har med sig både dit och hem och det är ju det viktigaste.

Jag föder ju upp drivande taxar,och är dom dessutom lite snygga är detta extra roligt för mig som uppfödare.


Som sagt WOW vilken helg,den kunde knappast sluta bättre.


Nu har vi måndag.Ny vecka nya möjligheter.

Tog lite sovmorgon i morse innan jag masade mig upp ur sängen för en PW runda innan frukost.

Kent och jag firar 30 år som förlovade i dag.Tänk att vi varit ett par så länge.16 år  (skulle fylla 17 år)var jag då vi träffades och ett halvår senare förlovade vi oss.

Det var midsommarafton i Österfärnebo.Vi förlovade oss i sängen på morgonen.Kent skulle in i lumpen den sommaren.Jag var livrädd att han skulle träffa ny tjej då han var på annan ort som militär.För det finns inget stiligare än män i uniform.

30 år har nu gått och jag tror (om vi lever)att det blir 30 år till.För jag tror inte gräset är grönare på andra sidan.

Visst tusan har vi motgångar men det blir det ju även om man byter partner.

Har sett många skillsmässor och jag är tveksam till att så många är så mycket lyckligare efteråt.

Problemet ligger inte alltid i relationen utan många gånger hos sig själv,ingen är felfri och har man problem så får man väl se till och lösa det.Inte byta partner,för då finns ju problemet kvar.

Ja det är min teori,men jag är inte expert på detta,är bara expert på min egna relation.


  

Var nu rädda om varandra och kärleken.


  


Kram

Carina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards