Carina´s Blogg

Alla inlägg den 22 juni 2016

Av Carina - 22 juni 2016 19:30

Nu börjar vi närma oss midsommarafton och det varma vädret ska bli till det sämre.Midsommarväder med andra ord.

Förra året var det lika kallt på midsommar som det var på julafton.

Varför kan det aldrig bli en solig och varm midsommarafton ?


Att åka i väg och plocka jordgubbar är något jag alltid velat göra och i går blev det av.

    

Maarit och jag åkte till Trädgårn i mellansverige.Ligger utanför Södertälje.

Hade väl hoppats på många röda jordgubbar,men dom var inte så många.Kanske var vi lite tidigt ute.Dom har öppet ca tre veckor till,så man får kanske göra ett nytt försök igen.Vi plockade jordgubbar och tog en fika efteråt.


Eva bjöd över mig på middag hemma hos sig.Man hinner ju inte träffas så ofta,alla är vi upptagna med egna intressen och familjer.Det var mysigt att få en stund med Eva som hade fixat en mycket god middag.

 

Vi skålade med alkoholfri dryck,vi farmödrar i mellan.

På vägen hem stannade jag vid Ica maxi och jag var inte ensam där.Tänk att det är så många,som liksom jag, vill handla klockan 21:10 på kvällen.Trodde jag skulle vara så gott som ensam.


 

Har fått frågan om vart man köper dessa glas ?

www.rofa.se mycket fint och personliga presenter hittar ni där.


 

30 trisslotter fick jag av Kent i måndags.Gissa hur många det var vinst på ?

Det var vinst på sex lotter, inga högvintser,men man få vara glad åt det lilla.


 

Den här bocken går i hagen varje dag,och retar hundarna.

 I går hade vi älgtjur utanför köksfönstret

 

Och när jag körde hem i gårkväll och skulle svänga av in på våran grusväg kom en sugga med ett pärlband små randiga ungar.Så gulligt att man skulle vilja öppna bildörren och plocka in dem i bilen.

Vi har det väldigt viltrikt runt vårt hus,vilket är riktigt trevligt tycker jag.


Dags att testa något nytt!!!

 

Fick denna påse  Supermix för att testa den,och jag måste säga att det var riktigt gott.

 

Åt det till lax och kommer garanterat att äta av det fler gånger.Kul med något annat än bara ris.


Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards