Carina´s Blogg

Alla inlägg den 5 augusti 2016

Av Carina - 5 augusti 2016 12:00

Uppdraget...

Ja uppdraget jag fick av Kent var att fixa hundvakt åt fyr hundar till tisdag kväll.Hur lätt är det med kort varsel få någon att ställa upp i åtta dagar ? På ca en och en halvtimme ordnade jag det.

Kent hade hittat en resa åt oss på Rhodos,planet skulle lyfta kl 06:00 onsdag morgon 27/7 och jag fick uppdraget måndag 25/7 ca kl 11:00.

Nu förstår jag varför han inte ville planera sin födelsedag den 1/8,han hade resan planerad och ville överraska mig.

Det var tretton år sedan vi två (fast då med tre barn) åkte på en sol och bad resa.

Vi hade fantastiska dagar.Klarblå himmel varje dag,inte ett moln.

Hotellet var bra,hårda sängar,men det har ju alla hotell tycker jag.

AC på rummet hade kunnat fungera bättre,fis ljummet.

Vi hade all inclusive och det var riktigt generöst.Det fanns alltid något att äta från kl 07:00-23:30

På lunchen kunde man välj på tre olika matställen.Grillat,asiatiskt eller pizza,korv och annat plock.

Vid två tillfällen valde vi att äta middag på stan,blir lätt att man tröttnar på middagsbuffen.

 

  Vi valde att ligga vid stranden och sola samt bada.Mycket lugnare och där fläktade det mera.Skönt att vi båda tycker lika.

 

Louis Colossos heter hotellet

  

Matat fiskar gjorde vi på Kents födelsedag.Det kittlade,gjorde inte alls ont,vilket jag trott.


Vi var in till Rhodos gamla stan vid två kvällar,resten spenderade vi i Faliraki.

Blev två dagar med mycket motion,sedan fick Kent problem med sin fot.Vilket var synd då jag älskar att promenera och vill inte gärna gå själv när man inte är i Sverige.

 

Lite strandpyssel med stenar på solsängen.


 

Denna väska fick jag av Kent,perfekt som handväska till en jakttjej.

   

Vi flög med SAS och dom höll tiden riktigt bra och servicen ombord var mycket bra.

Så allt har varit till belåtenhet.

En vecka räcker gott och väl för min del,längtar hem till hemmet,hundarna och min mat.

Mina promenader/träning och min säng.


Baksidan av det goda livet...

Jag fattar inte hur jag kan lyckas gå upp i vikt på sju dagar.

+ 2,4 kg det är ju helt galet mycket.

Jag som tränat och varit aktiv hela sommaren,så åker man på semester en vecka och allt bara faller.

Har inte ätit en endaste efterrätt fastän det fanns mycket gott att äta.Jag har fått i hop ca 10.000 steg och ibland det dubbla.Jag beriper inte varför jag har så lätt att gå upp i vikt.Eller jo det gör jag väl...

Har ju fel på ämnesomsättningen,men vad tusan det är ju nästan ett halvt kg per dag för två av dessa sju dagar har ju gått bort till att resa dit och hem.Detta är verkligen baksidan av semestern.

Inte kunna ät och dricka och bara njuta som man vill.

Nu är det bara att starta om från noll igen.

Har hunnit gå två PW rundor och varit två pass på Curves.

11 dagar utan godis,känner mig riktigt nöjd.

Nu ska jag kämpa på ordentligt,äta bra,vilket jag alltid tycker att jag gör.Och motionera,vill gå ner minst 5 kg och jag ska fixa detta.Skam den som ger sig.


 

Hundarna har haft det bra och dom har skött sig.Men Tezz har nog lidit mest av dem alla.Oj vad låg hon kändes första dagen vi var hemma.Taxarna vägrar lämna mig och jag måste säga att jag haft dåligt samvete för dem.

Det känns betydligt bättre och skönare att låta våra döttrar bo hos oss och passa hundarna.

Nu lär det nog dröja innan vi ger oss i väg på resa igen.


Kram

Carina




Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards