Carina´s Blogg

Alla inlägg den 31 augusti 2016

Av Carina - 31 augusti 2016 20:45

Sista sommardagen,nu lämnar vi augusti som avslutade med högsommarvärme.I morgon har vi höstmånad och tänk att alla årstider har sin tjusning.


Ibland är det svårt att få till en träff med sina vänner,tänk att vi ska vara så upptagna,var och en med sitt.

Men i går fick vi till det...

I lördags fick jag frågan - Middag i veckan ?

Jag föreslog tisdag och det fungerade för oss alla.Och enligt Jimpa tog det 25 år,men jag hoppas han har fel.

Men när jag fick svaret Barnmat dock! blev det genast svårt.Vad tusan ska jag hitta på då ?

Falukorv och makaroner gick bort direkt,spagetti och köttfärssås kändes för tråkigt,så det fick helt enkelt bli lasagne.

  

Göran och Jimpa kom hem till oss på middag och jag tror det blev uppskattat och för säkerhetsskull tog jag fram ketchupen också.

Till efterätt blev det äppelkaka med vaniljsås och kaffe.

  

Recept på äppelkakan kommer senare.


I förra veckan fick jag ett mail.

Hej Carina,

Den 1 september nylanseras Grand Central by Scandic tillsammans med Vasateatern, som nyligen genomgått en omfattande totalrenovering. Vasateaterns anrika lokaler återuppstår nu i en ny skepnad och som presenteras under en pressträff den 31 augusti kl 16.00. 

Vi vill bjuda in dig och en kollega att vara först på plats när vi klipper bandet. Hotelldirektör Helena Söderberg och Kommersiell Direktör, Thomas Engelhart, berättar mer om nylanseringen och tar med dig på en rundvandring i teaterns praktfulla salonger, där du får uppleva ett stycke svensk teaterhistoria med efterföljande mingel och även provsmaka rätter från Teaterbrasseriets nya meny med spännande smakkombinationer i en svensk, modern tappning. 

(Bifogar pressinbjudan för mer information)

Ser fram emot din återkoppling och hoppas du har möjlighet att närvara på invigningen! O.S.A till denna mail senast den 29 augusti.

Bästa hälsningar/Sofi Fagerudd för Scandic


Med vändande post tackade jag naturligtvis ja till detta.


VÄLKOMMEN TILL PRESSTRÄFF -

Den 1 september slår Grand Central By Scandic och Vasateatern upp portarna för allmänheten till en ny värld av kultur, konst och musik. Grand Central har sedan 2011 varit en självklar mötesplats för Stockholms kultur- och nöjesliv och blir nu Scandics andra signaturhotell med nya och spännande upplevelser för hotellgäster och alla som bor i Stockholm. Vasateaterns anrika lokaler har genomgått en omfattande totalrenovering och förenas nu med Grand Central i en unik, ambitiös kulturscen för musik och teater mitt i centrala Stockholm.
Vi vill nu bjuda in dig att vara först på plats när vi klipper bandet ‪den 31 augusti. Hotelldirektör Helena Söderberg och Thomas Engelhart, Kommersiell Direktör för Scandic, berättar om Grand Centrals nylansering och bjuder dig på en rundvandring i teaterns praktfulla salonger där du får uppleva ett stycke svensk teaterhistoria med efterföljande mingel och även provsmakning av rätter från Teaterbrasseriets nya meny. Senare på kvällen bjuds det på ett smakprov från Grand Centrals nya eventscen.
VARMT VÄLKOMNA!


              

Den 1 september slår Grand Central by Scandic upp dörrarna till en ny värd av kultur,konst och musik.

När bandet var klippt och fotona tagna så fick vi guidad visning av Vasa teatern.


       

Vi fick se scenen från alla håll och även besöka den bakom.


     

Fantastiska loger.


   

Hjördis och Göstas bar såg väldigt inbjudande ut.


           

Kocken Anders hade tillagat fantastisk mingelmat.


Jag kan varmt rekommendera er som inte bor i Stockholm att bo på just detta hotell.Centralt och välskött och med Vasa teatern i anslutning till hotellet.

Under hösten kommer teatern även att hyras ut till olika produktionsbolag som sätter upp musik,teater och dansföreställningar.


Jag tog med mig min arbetskamrat Lena på detta och vi var båda väldigt glada över att fått förmånen att vara med om denna eftermiddag/kväll.


Ett bättre avslut på augusti månad kan man väl knappast få.


  


Kram

Carina







Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards