Carina´s Blogg

Alla inlägg den 8 september 2016

Av Carina - 8 september 2016 19:15

  

Jaktkläder utan jakt...

I går åkte jaktkläderna på,men det blev ingen jakt.Jag hade fått möjligheten att vara statist i en serie som kommer i en ny säsong nästa vår (tror jag).Skulle aggera jägare och blev tilldelad ett namn så en skymt av mig borde man nog se då jag blir tilltalad.Jag hojtar till när det blir aktuellt.

  

Utanför detta slott spelades det in,en mycker vacker miljö som jag aldrig besökt tidigare.


Gilla kroppen!

Ja det är ju mitt stora problem som jag kämpad med sedan tidig tonår.Tror det är en medfödd störning hos mig.

Läste i tidningen Topp Hälsa några tankvärda ord.

-Se på kroppen som din vän.Ofta pratar vi om vår kropp på ett sätt som vi aldrig skulle prata om andras.

Om du kommer på dig själv med att säga nedsättande saker om din kropp,pausa och säg "Min kropp är min vän".

Öva ofta och du har tagit ett viktigt steg att älska din kropp.

Denna övning måste jag göra minst varje dag.


-Gör något snällt för din kropp.Kosta på dig en massage,manikyr eller en ny frisyr.

Här ligger jag på plus.Manikyr var tredje vecka och frissan var åttonde vecka,hejja Carina   


-Träna med kärlek.Vi fokuserar ofta på det vi inte gilla,som gäddhäng,muffinsmage och gropiga lår,istället för på det vi kan göra för att hjälpa våra kroppar att bli starka och friska.

När du tränar,tänk:Jag powerwalkar och går på curves för att jag älskar min kropp och vill den väl.


Visst låter det fantastiskt,ska verkligen jobba på detta.Så tack Topp Hälsa nr 10 - 2016 för dessa kloka råd.


Hur har träningen gått denna vecka ?

Måndag- PW

Tisdag- curves + PW

Onsdag - curves + PW

Torsdag - curves + PW

Jag powerwalkar och går på curves för att jag älskar min kropp och vill den väl   


  

Mina PW vänner denna vecka är desa fyrbenta vänner.


Tittade på ett intressant program på TV 7 i tisdags,det handlade om bantning och det var en läkare - Dr Mikael och Tilde som var programledare.

Alla dessa bantningskurer pratade dom om,och det var enligt Dr Mikael bluff.För att kunna gå ner i vikt ska man äta av all mat men mindre och framförallt motionera.

Jag har väl insett för länge sedan att så är fallet,men går ändå på detta med olika bantningskurer.

För andra gången i rad testar jag nu C9,började med det i måndags och var på väg att ge upp innan dagen var slut. Men jag fixade dom två första dagarna,vilket är dom värsta.Nu är jag inne på dag fyra.

Är piggare än vanligt och orkar mer,lite småhungrig fram till middagen som då får innehålla max 600 kalorier.

Och jag blir faktiskt riktigt mätt på det,så min tanke är att när dessa nio dagar är slut så har förhoppningsvis godissuget minskat och så även portionerna.

Äter inga stora portioner,mer normala,men rör man inte på sig behöver man inte stoppa i sig mer än vad man förbrännt.

Vi får se hur det går,förhoppningsvis bra för att - JAG ÄLSKAR min kropp och vill att den ska må bra.


    Mycket grönt och lite mindre av det andra,två middagar under 600 kalorier.




Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards