Carina´s Blogg

Alla inlägg den 23 oktober 2016

Av Carina - 23 oktober 2016 18:45

För jag har bara regn hos mig...


I lördags startade jag min morgon med att baka en äppelpaj.Döttrarna och jag hade bestämt oss för att hälsa på min mormor och deras gammelmormor.

Mormor låg och sov när vi kom,men blev jätte glad då jag väckte henne.

    

Vi var där ett par timmar innan vi kramade om mormor och lovade att snart komma tillbaka igen.


Resten av lördagen var jag hemma,fick en så fruktansvärd migrän när jag åkte hem.Men som tur är har jag mitt spray som dämpar migränen.Skulle aldrig klara mig utan den medicinen.

Det var en regnig lördag och när jag vaknade av att det vräkte ner regn utanför så ångrade jag mig nästan att jag bokat upp mig på jakt på söndagen.

Hade det inte varit för jakten och hundarna så hade jag aldrig gått ut frivilligt i regnet.

Men vilken jägare ställer in jakten för regn ? inte vi i alla fall.

Klockan 8:00 i morse samlades vi,fyra skyttar och två jaktsugna taxar.Jag hann knappt ut på pass och hundföraren hann knappt släppa sin tax så small det.En bock skjuten och den ligger ropades det på radion.GRATTIS GRATTIS !!!

Ca tio minuter senare small det igen.EN bock skjuten och den ligger,ropade samma skytt på radion.

Två bockar skjutna,dock ej för hund.Regnet föll men det vräkte inte ner som tur var.

Taxen fick upp ett rådjur som drog iväg in på en villa tomt och då avslutade vi denna såt.Dags att ta hand om de skjutna bockarna,värma oss vid elden och planera upp nästa såt.

Kenta släppte Rea och hon styrde nosen snabbt mot det gamla hygget där det blev upptag. Drevet buktade fint i såten under ca en timme och vi var flera som var nära att skjuta för Rea men rådjuret lyckades smita mellan de fyra skyttarna hela tiden.

Där efter samlades vi kring elden för att avsluta dagen med gemensam lunch.Tänk att man väljer att fortsätta dagen ute i regnet och äta sin lunch.Men vet ni vad,är man med trevliga människor så spelar vädret ingen roll.Regnet bekommer mig inte då.

  

När vi kom hem och hängt upp våra blöta kläder var det riktigt skönt att få sätta sig i en varm bastu.Jag är så glad över våran bastu pch den öppnaspisen som går varm sådana här dagar.


Nu väntas en ny vecka och även den är full av aktiviteter.



Kram

Carina





Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards